Tono, Provea terug actief...

mossleman
Topic Starter

Tono, Provea terug actief...

#1 , 17 mar 2011 09:39

Beste leden

Eergisteren was het zover, in de ochtend (vroege middag) kreeg ik een vriendelijk telefoontje van een vrouw die me een gratis onderbroek wou sturen het was een actie of iets wat ik me niet meer herinner en ik dacht gratis ? waarom ook niet :wink: ik had de keus tussen een slip en boxer en mijn keuze gemaakt zei ze er ook nog bij dat ik alleen de verzendkosten van €2,90 moest betalen. Hiermee akkoord gegaan telefoon afgelegd en toen begonnen de twijfels toch al te komen... 5 minuten later belt een andere vrouw mij (ze zei dat ze van Provea was denk ik ) om te vragen of de vrouw vriendelijk was aan de telefoon en uiteraard heb ik gezegd dat het een zeer vriendelijke vrouw was, even later om internet wat beginnen surfen en inderdaad nu weet ik waarom ze zo vriendelijk was...

Ik heb "de bestelling" nog niet gehad, als ik deze krijg heb ik toch bedenktijd van 7 / 14 dagen ? klopt dit ? als ik het retour terug stuur met een aangetekende brief bespaar ik me al die last die ik er overal over lees ?

ik ben dus akkoord gegaan met de betaling van 2,90 maar ik betaal liever €10 aan verzendkosten om het terug te sturen dan €0,2 cent aan hun !

Raad is altijd welkom ;)

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#2 , 17 mar 2011 09:47

Wel, met een beetje geluk krijg je van het bedrijf om de zoveel weken een verse onderbroek. En wat facturen, aanmaningen, brieven van een incassobedrijf, enz.
Eigenlijk gaat het om "niets gevraagd, niets besteld", afgedwongen verkoop. Sta je geestelijk sterk genoeg in je schoenen, dan neem je de aanmaningen er gratis bij en kan je een creatieve briefwisseling starten met het incassobedrijf.

mossleman
Topic Starter

#3 , 17 mar 2011 09:51

Ja ik sta sterk in mijn schoenen maar vind het toch gek, ik lees hierover sinds 2003 tot nu en hier is nog altijd niks tegen te doen ? en ik heb het "welkomspakket" nog niet ontvangen of betaald dus waarom niet gewoon terugsturen of zal dit niks uithalen ?

Reclame

Gebruiker34

#4 , 17 mar 2011 14:25

Ik zou niet reageren mocht ik de onderbroeken toegestuurd krijgen. Laat ze maar eens bewijzen dat ik ‘ja’ gezegd zou hebben op het telefonisch aanbod.

mossleman
Topic Starter

#5 , 17 mar 2011 15:09

Ja, maar dan nog is het oppassen dat ze het gesprek niet hebben opgenomen hé wat me sterk zou lijken. De vrouw de me vlak erna had gebeld heb ik ook gevraagd of dit om een abonnement ging omdat ze iets zei wat me daartoe deed denken en toen zei iets van dat dit allemaal duidelijk in de brief stond die erbij ging komen te zitten. Want in het eerste telefoontje ging het dus duidelijk niet om een abonnement maar een kennismaking pakket wat gratis was en alleen de verzendkosten werden verrekend. Die vrouwen die bellen zouden ze enig idee hebben wat ze doen ? Zo lekker veilig achter hun telefoon mensen bedriegen die moeten toch gelukkig leven hé !

EvilFreD

#6 , 17 mar 2011 15:37

Zelfs indien het telefoongesprek opgenomen werd hebben ze niets.
U heeft zich tenslotte niet akkoord verklaard met de periodieke versturing van andere goederen. Alleen voor de versturing van één onderbroek.
Tenzij u op een bepaald moment gezegd heeft dat u graag iedere maand zo'n onderbroek ontvangt natuurlijk.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Gebruiker34

#7 , 17 mar 2011 16:34

Ja, maar dan nog is het oppassen dat ze het gesprek niet hebben opgenomen hé wat me sterk zou lijken. De vrouw de me vlak erna had gebeld heb ik ook gevraagd of dit om een abonnement ging omdat ze iets zei wat me daartoe deed denken en toen zei iets van dat dit allemaal duidelijk in de brief stond die erbij ging komen te zitten. Want in het eerste telefoontje ging het dus duidelijk niet om een abonnement maar een kennismaking pakket wat gratis was en alleen de verzendkosten werden verrekend. Die vrouwen die bellen zouden ze enig idee hebben wat ze doen ? Zo lekker veilig achter hun telefoon mensen bedriegen die moeten toch gelukkig leven hé !
Stel nu dat ze effectief uw akkoord kan bewijzen doordat ze het telefoongesprek opnam. De kans dat ze u voor die verzendingskosten van EUR 2,90 zal dagvaarden, acht ik zeer klein, zoniet onbestaande.
Laatst gewijzigd door Gebruiker34 op 17 mar 2011 16:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruiker34

#8 , 17 mar 2011 16:37

Zelfs indien het telefoongesprek opgenomen werd hebben ze niets.
U heeft zich tenslotte niet akkoord verklaard met de periodieke versturing van andere goederen. Alleen voor de versturing van één onderbroek.
Tenzij u op een bepaald moment gezegd heeft dat u graag iedere maand zo'n onderbroek ontvangt natuurlijk
.

Zeer juist.

mossleman
Topic Starter

#9 , 17 mar 2011 18:27

Oké dus terugsturen heeft niet veel zin hier ?

EvilFreD

#10 , 17 mar 2011 21:23

U bent overeengekomen dat ze u één exemplaar sturen.
Maar aangezien het telefonische verkoop betreft mag u altijd van uw koop afzien, binnen de 7 dagen.
Dat stelt u echter niet vrij van de betalingsverplichting inzake de verzendkosten.
Ook de kosten van het terugzenden zijn voor u.
Eveneens heeft dat niet automatisch tot gevolg dat een doorlopende leveringsovereenkomst daarmee stopgezet wordt.
Maar aangezien daar toch al geen sprake van is, heeft dat laatste weinig waarde.
Terugzenden kan dus, maar verandert niets.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Gebruiker34

#11 , 17 mar 2011 23:28

Evil schreef:
Maar aangezien het telefonische verkoop betreft mag u altijd van uw koop afzien, binnen de 7 dagen.
De consument heeft voortaan 14 dagen bedenktermijn

Evil schreef:
Dat stelt u echter niet vrij van de betalingsverplichting inzake de verzendkosten.
De verkoper moet de transportkosten, die hij eventueel zou hebben aangerekend, terugstorten.

Evil schreef:
De kosten van het terugzenden zijn voor u.
Dat is juist.

Bron: Wet marktpraktijken

EvilFreD

#12 , 17 mar 2011 23:46

Mea culpa

garfield2

#13 , 19 mar 2011 01:44

ik moet eerlijk zeggen (en blijkbaar ben ik een van de weinigen), ik heb 2 jaar geleden mijn zendingen stopgezet en heb hier nooi enige problemen mee ondervonden.

zseitung

#14 , 30 mei 2011 19:02

dit heb ik van een ander forum gehaald en het bespaard wel alle kosten

Annuleren per e-mail is gratis, eenvoudig en gaat als volgt:

1. Ga naar http://www.webcancel.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Kies jouw taal
3. Voer jouw identificatienummer (dit is het piepklein gedrukt getal onderaan links in de ontvangen brief)
4. Vul jouw postcode in
5. Jouw gegevens verschijnen, klik op de knop 'bestelling annuleren'
6. De knop verdwijnt en er verschijnt 'Leverstatus: Uw bestelling is geannuleerd'
7. Done

Fore

#15 , 30 mei 2011 19:04

uhmm? wrm vertrouw ik bovenstaande post niet....
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Terug naar “Consumenten Koop”