Garantie Tweedehandswagen!

EvyMD
Topic Starter
Berichten: 2

Garantie Tweedehandswagen!

#1 , 05 mar 2011 21:54

In oktober 2010 kochten we een tweedehandswagen bij een gekende garage in de buurt. Hierbij kregen we 1 jaar garantie en pechverhelping.
In januari merkten we al iets vreemd aan de wagen, namelijk bij het uitschakelen van de wagen bleef de binnenverlichting, radio etc allemaal aan. Niks van alles werkte nog. Wij belden hiervoor de garage waar we de wagen gekocht hadden en die zei dat we maar gewoon de batterij even moesten afkoppelen en daarna opnieuw aansluiten. Dit had inderdaad het probleem opgelost, tot gisteren (4-03-2011)!
Ik wou met de wagen vertrekken, maar deze ging niet meer open (centrale vergrendeling). Uiteindelijk ging deze wel mechanisch open, maar hij deed niks meer. De garagist was langs geweest, maar die had geen spullen bij en zei dat we dan maar zelf eens moesten proberen om hem met startkabels opnieuw aan de praat te krijgen. Dit hielp uiteraard niet.. De wagen is uiteindelijk getakeld en naar de garage gebracht waar we hem gekocht hebben. Vanmorgen belden we en kregen we te horen dat hij de batterij had uitgelezen en dat deze niet kapot was, maar gewoon volledig plat. Deze heeft hij vervangen, maar het probleem was nog steeds niet opgelost en het zou (zoals ik reeds vermoedde) iets aan de elektronica van de wagen zijn. Dus moesten we hem voorlopig terug gaan halen en zelf een afspraak maken bij een erkende garage van het merk omdat hij dit zelf niet kan doen. Hij zou wel alle kosten betalen. Maar toen we de wagen gingen halen zei hij dat wij wel de factuur voor de nieuwe batterij zouden moeten betalen. Kan dit? Uiteindelijk was de batterij helemaal niet versleten en moest deze enkel en alleen vervangen worden doordat er iets mis is met de elektronica. Dit zou toch onder de garantie moeten vallen, niet?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22855
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 06 mar 2011 09:41

Ik denk dat het ook maar een garagist van mijn voeten is. Als hij zegde dat de batterij stuk is na geprobeerd te hebben te starten met startkabels, kent hij er niets van. Moest dit het geval geweest zijn, had hij WEL gestart met startkabels.

EvyMD
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 07 mar 2011 20:28

Hij beweert dat de startkabels niet dik genoeg waren.. Nu ja, vandaag is de wagen weer getakeld omdat hij niks meer deed.. Nu rest mij nog steeds de vraag wie er nu voor de kost van de batterij moet opdraaien? Aangezien nu eigenlijk wel zeker bewezen is dat het niet aan de batterij lag..

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 mar 2011 09:26

Laat hem de oude batterij er terug insteken en dat hij de nieuwe terugneemt. Dan kan hij u die niet aanrekenen, toch?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”