In oktober 2010 kochten we een tweedehandswagen bij een gekende garage in de buurt. Hierbij kregen we 1 jaar garantie en pechverhelping.
In januari merkten we al iets vreemd aan de wagen, namelijk bij het uitschakelen van de wagen bleef de binnenverlichting, radio etc allemaal aan. Niks van alles werkte nog. Wij belden hiervoor de garage waar we de wagen gekocht hadden en die zei dat we maar gewoon de batterij even moesten afkoppelen en daarna opnieuw aansluiten. Dit had inderdaad het probleem opgelost, tot gisteren (4-03-2011)!
Ik wou met de wagen vertrekken, maar deze ging niet meer open (centrale vergrendeling). Uiteindelijk ging deze wel mechanisch open, maar hij deed niks meer. De garagist was langs geweest, maar die had geen spullen bij en zei dat we dan maar zelf eens moesten proberen om hem met startkabels opnieuw aan de praat te krijgen. Dit hielp uiteraard niet.. De wagen is uiteindelijk getakeld en naar de garage gebracht waar we hem gekocht hebben. Vanmorgen belden we en kregen we te horen dat hij de batterij had uitgelezen en dat deze niet kapot was, maar gewoon volledig plat. Deze heeft hij vervangen, maar het probleem was nog steeds niet opgelost en het zou (zoals ik reeds vermoedde) iets aan de elektronica van de wagen zijn. Dus moesten we hem voorlopig terug gaan halen en zelf een afspraak maken bij een erkende garage van het merk omdat hij dit zelf niet kan doen. Hij zou wel alle kosten betalen. Maar toen we de wagen gingen halen zei hij dat wij wel de factuur voor de nieuwe batterij zouden moeten betalen. Kan dit? Uiteindelijk was de batterij helemaal niet versleten en moest deze enkel en alleen vervangen worden doordat er iets mis is met de elektronica. Dit zou toch onder de garantie moeten vallen, niet?