een wel zeer bijzonder "probleem" !!

sheve
Topic Starter

een wel zeer bijzonder "probleem" !!

#1 , 07 mar 2011 10:45

Vorige week heb ik via een nederlandse site een audio installatie besteld. Alles werd heel proffesioneel afghenadeld, met als aflsuiter een mail en een telefoontje met de leveringsdatum. Afspraak was te betalen bij levering aan huis, welke dan wel cash moest gebeuren omdat hun electronisch betaalapperaat enkel in nederland werkte.
Enkele dagen later werd dan alles aan huis geleverd, in perfecte staat. Ik wou toen de chauffeur betalen, doch deze was van een externe transportfirma em kon en mocht geen geld aanvaarden wat ik dan wel heel raar vond. Ik heb ook nergens moeten tekenen voor ontvangst. Ik heb dus een volledige audio-installatie "gekregen" zonder dat ik ervoor getekend heb, laat staan betaald! Ik wacht nu al enkele dagen op een telefoontje uit nederland maar blijkbaar hebben ze hun fout nog niet ingezien.
Kan iemand me zeggen wat mijn plichten in dit geval zijn en/of mijn rechten??

mvg, sheve

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
EvilFreD

#2 , 07 mar 2011 11:48

BW Art. 1315. Hij die de uitvoering van een verbintenis vordert, moet het bestaan daarvan bewijzen.
Omgekeerd moet hij die beweert bevrijd te zijn, het bewijs leveren van de betaling of van het feit dat het tenietgaan van zijn verbintenis heeft teweeggebracht.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Vandebos

#3 , 07 mar 2011 11:58

De vriendelijke consument spelen en eens een mailtje of telefoontje plegen... Bij gebrek aan respons. Tja.

Reclame

EvilFreD

#4 , 07 mar 2011 12:25

Niet zo heel bijzonder probleem trouwens. Dit gebeurt bijna dagelijks(!)
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

bartvdv

#5 , 07 mar 2011 12:50

Mogelijk volgt er nog een factuur, dus zal je vroeg of laat toch nog moeten betalen.

EvilFreD

#6 , 07 mar 2011 13:07

Mogelijk volgt er nog een factuur, dus zal je vroeg of laat toch nog moeten betalen.
Dan is het nog altijd de verkoper zijn taak het bewijs te leveren dat de goederen geleverd werden indien TS dit bestrijd.
'Moeten betalen' is een groot woord. Er MOET nu helemaal niets meer.
In principe is de verkoper nu al reeds overgeleverd aan de goede wil van zijn klant.

Terug naar “Consumenten Koop”