Ik heb een aantal maanden geleden een computer cursus besteld bij Cvoor een looptijd van 2 maand. Het betreft een opleiding om een certificaat te kunnen halen van Microsoft.
Nu op hun site beloven ze een opleiding, met begeleiding, huiswerk, oefeningen en een digitaal online leerplatform.
Ik vul het formulier in en ik bestel deze opleiding. Enkele dagen later krijg ik een pakket toegestuurd met daarin 3 cdroms en boekjes met algemene info over X .
Daarbij zit ook de gegevens om in te loggen op hun portaal en 2 overschrijvingen van een goed 500euro/stuk (1 per maand)
De eerste overschrijving heb ik gedeeltelijk via overschrijving en gedeeltelijk via opleiding cheques voldaan.
Het online platform blijkt een lege doos te zijn waar letterlijk niets op staat. Het forum op dit online platform is overigens volledig leeg buiten 1 welkoms bericht.
Op de 3 cd'roms blijken 3 digitale boeken te staan en een oefenexemen. De boeken sluiten overigens niet volledig aan bij dat proefexamen en er is dus geen sprake van een cursus.
Van oefeningen, begeleiding, huiswerk of ook maar iets in die aard blijkt geen sprake te zijn.
Overigens, de examens, dienen bij een andere firma afgenomen te worden en afzonderlijk betaald te worden.
Ik ben hier uiteraard ontevreden over dus ik contacteer het X hier via mail over (telefonisch heeft het geen zin) maar krijg hier geen antwoord op.
Nu ben ik gecontacteerd door incasso Y , wat uiteindelijk ook eigendom van het X blijkt te zijn, die mijn argumenten in eerste instantie van tafel hebben geveegd en nu dreigen mij te dagvaarden als ik de resterende 500 euro niet onmiddellijk ophoest of een afbetalingsplan afspreek.
Ik ben absoluut niet van plan die 500 euro te betalen, ik vind dat dit pure oplichting is.
Welke stappen neem ik het best?
[Namen niet toegelaten: Vandebos]