Verkeerde waarde van een bon?

juridischevraag
Topic Starter
Berichten: 2

Verkeerde waarde van een bon?

#1 , 30 dec 2010 19:52

Hej,
Ik heb een vraagje: ik heb iets besteld via het internet (waarde 300eur). Ik had een cadeaucheque van 100eur. Ik heb die bij de bestelling gebruikt (met de logische redenering, dat ik 200eur verschil moet bijbetalen). Minder was waar, ik heb een bevestiging gekregen dat mijn bestelling volledig werd betaald (dus de bon had zogezegd waarde 300eur ipv 100eur). Een bug op hun website? Dan dacht ik dat ik een factuur thuis krijg, maar niets is minder waard. Ik heb de artikelen gekregen, zonder enige factuur.

In zijn algemene voorwaarden staat, dat de bestelling verzonden wordt pas na het ontvangen van volledige betaling!

Awel nu is mijn vraag: wat nu? Kan ik de bestelling houden? Kan de verkoper naar zijn verschil achteraf vragen (en indien ja, binnen welke termijn)?

Bedankt.

PS: Als je antwoord weet, kan je ook een wettelijke tekst bijplakken, aub? Dank je ... ;-)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3129
Locatie: st-niklaas

#2 , 31 dec 2010 14:14

ik ben geen juridsch expert, maar gelet op de 'algemene voorwaarden' en aangezien de verkoper u het produkt verzonden heeft en u het heeft ontvangen zou u kunnen argumenteren dat de verkoop afgehandeld is.


dat er bugs op de website zitten daar kan u als consument niks aan doen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”