digitale TV bij X

Joeri_J
Berichten: 657

Re: digitale TV bij X

#16 , 23 dec 2010 10:12

waarschijnlijk niet wetend besteld, (kan begrijpen dat niet iedereen alle technische kennis bezit hieromtrent)
en verondersteld dat een gewone installatie voldoende was (deze is gratis...)

Tot dat installateur merkt dat gewone installatie niet kan werken,
en deze dus wilt aanpassen naar andere waarvoor wel betaald moet worden...
Het omschakelen van type installatie ter plaatse is geen meerkost,
enkel dus de kost van het extra materiaal...


Vergelijk het met installatie van een brander of verwarming,
als de installateur extra buizen voor de schouw moet plaatsen,
en dit eerst niet verteld was, dan zal de prijs van de eindafrekening ook hoger zijn hierdoor...

Het is misschien niet gepland en niet verteld, maar dat is nu de werkelijkheid dat elke situatie anders is...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fendtje
Berichten: 234
Locatie: burcht

#17 , 23 dec 2010 16:56

waarschijnlijk niet wetend besteld, (kan begrijpen dat niet iedereen alle technische kennis bezit hieromtrent)
en verondersteld dat een gewone installatie voldoende was (deze is gratis...)

Tot dat installateur merkt dat gewone installatie niet kan werken,
en deze dus wilt aanpassen naar andere waarvoor wel betaald moet worden...
Het omschakelen van type installatie ter plaatse is geen meerkost,
enkel dus de kost van het extra materiaal...


Vergelijk het met installatie van een brander of verwarming,
als de installateur extra buizen voor de schouw moet plaatsen,
en dit eerst niet verteld was, dan zal de prijs van de eindafrekening ook hoger zijn hierdoor...

Het is misschien niet gepland en niet verteld, maar dat is nu de werkelijkheid dat elke situatie anders is...

in de begin jaren legde men een extra coax (verlengde) men de kabel.
nu heden ten dage is het stopcontact de snelste oplossing.
en zo is dat gratis een extraatje voor de verkoper ( installateur)
een coax trekken kan toch niet echt het probleem zijn.
spreek hier wel uit ervaring van verleden start internet via de kabel.
natuurlijk een gaatje boren en coax trekken is niet meer van deze tijd zeker.
vraag is natuurlijk wel , hebben die installateurs daarvoor nog wel de tijd ?

Franciscus
Berichten: 39720
Juridisch actief: Nee

#18 , 23 dec 2010 19:00

De aansluitingskabels NAAR het aansluitingspunt van X hebben wij altijd zelf moeten trekken gezien er meerdere zijn op elke verdieping.
Ook bij de overschakeling naar digitaal hebben we die 2de kabel ook zelf moeten trekken.
We hebben/hadden daarvoor via telefoon internet met enkele vaste aansluitpunten en de rest via stopkontakt en draadloos ( problemen gezien metalen balken)
Maar nu via nieuw systeem zou er nergens nog een probleem mogen zijn.
Als het bericht wordt doorgezonden is het inderdaad zo :lol:
mm niet dus voorbij de metalen balken achterste gedeelte gebouw geen ontvangst draadloos netwerk :cry:

Reclame

BELOKI
Topic Starter
Berichten: 7

#19 , 24 dec 2010 10:18

Men maakt dus grote reclame , gratis installatie maar bij 90% van de mensen kan dit type van installatie niet

Lanox
Berichten: 3822
Juridisch actief: Nee

#20 , 24 dec 2010 14:04

Men maakt dus grote reclame , gratis installatie maar bij 90% van de mensen kan dit type van installatie niet
Ik ben zelf geen grote fan van bedrijven zoals X, maar vind toch dat hen in dit geval geen schuld treft. Zoals Joeri_J al zei, het staat duidelijk uitgelegd op hun website. Anders kan je ook ineens vragen of ze even de electriciteit in je huis willen leggen. Dat moet immers ook "geïnstalleerd" worden voordat je van je digitale TV kan genieten.

fendtje
Berichten: 234
Locatie: burcht

#21 , 25 dec 2010 11:27

De aansluitingskabels NAAR het aansluitingspunt van X hebben wij altijd zelf moeten trekken gezien er meerdere zijn op elke verdieping.
Ook bij de overschakeling naar digitaal hebben we die 2de kabel ook zelf moeten trekken.
We hebben/hadden daarvoor via telefoon internet met enkele vaste aansluitpunten en de rest via stopkontakt en draadloos ( problemen gezien metalen balken)
Maar nu via nieuw systeem zou er nergens nog een probleem mogen zijn.
Als het bericht wordt doorgezonden is het inderdaad zo :lol:
mm niet dus voorbij de metalen balken achterste gedeelte gebouw geen ontvangst draadloos netwerk :cry:

JA daar zit hem juist de knoop , vroeger was enkel hun eigen coax de goede.
later was ineens de coax overal te verkrijgen.
in begin konden ze niet anders dan extra coax leggen.(gratis installatie's van enkele uren werk)
nu hebben ze de coax voorziening verplaatst naar de gebruiker.
mooie truuken doos me dunkt.
dus heden gratis installatie 2 stekkers in het stopcontact ( mooie besparing voor telenet aan werkuren , extra uitgave gebruiker)

Terug naar “Consumenten Koop”