Enkele weken geleden kochten wij een douchecabine aan, het model was verkrijgbaar met en zonder stoom. Het toonmodel was de stoomcabine, wij hebben de verkoper er wel onmiddellijk attent op gemaakt dat met stoom ons niet interesseerde. Er was een controlepaneel voor radio, klok, temperatuur, verlichting, verluchting enz. aanwezig en we vroegen de verkoper vooral uitleg over de aansluitingen hiervan. Na enkele weken verbouwingswerken aan de badkamer wilden we de douchecabine plaatsen en stelde vast dat er geen controlepaneel bij zat. Na contact bleek dat enkel stoomcabines dit paneel hebben. De afdelingsverantwoordelijke wou ons wel de stoomcabine leveren met een korting. Ik ben niet akkoord gegaan en vroeg terugname en geld terug. Op de bestelbon liet ik ook noteren dat ons geld zou teruggestort worden en de douche zou worden opgehaald. Intussen hebben we in een andere winkel een douchecabine gekocht, zonder stoom en mèt bedieningspaneel, voor dezelfde prijs (zelfs 35 euro minder) als onze eerste aankoop.
Nu wou ik graag weten, wat kan ik ondernemen indien ons geld niet wordt teruggestort en de douche niet wordt opgehaald zoals beloofd ? Bij wie of waar kan ik terecht om de verkoper te verplichten zijn belofte na te komen ?
Graag had ik jullie raad want ik wil ze zo snel mogelijk weg hebben, maar wil wel eerst dat mijn geld teruggestort is, wat trouwens mondeling overeengekomen werd.