levering komt niet overeen met wat we wensten

keytje
Topic Starter

levering komt niet overeen met wat we wensten

#1 , 22 dec 2010 13:51

Enkele weken geleden kochten wij een douchecabine aan, het model was verkrijgbaar met en zonder stoom. Het toonmodel was de stoomcabine, wij hebben de verkoper er wel onmiddellijk attent op gemaakt dat met stoom ons niet interesseerde. Er was een controlepaneel voor radio, klok, temperatuur, verlichting, verluchting enz. aanwezig en we vroegen de verkoper vooral uitleg over de aansluitingen hiervan. Na enkele weken verbouwingswerken aan de badkamer wilden we de douchecabine plaatsen en stelde vast dat er geen controlepaneel bij zat. Na contact bleek dat enkel stoomcabines dit paneel hebben. De afdelingsverantwoordelijke wou ons wel de stoomcabine leveren met een korting. Ik ben niet akkoord gegaan en vroeg terugname en geld terug. Op de bestelbon liet ik ook noteren dat ons geld zou teruggestort worden en de douche zou worden opgehaald. Intussen hebben we in een andere winkel een douchecabine gekocht, zonder stoom en mèt bedieningspaneel, voor dezelfde prijs (zelfs 35 euro minder) als onze eerste aankoop.
Nu wou ik graag weten, wat kan ik ondernemen indien ons geld niet wordt teruggestort en de douche niet wordt opgehaald zoals beloofd ? Bij wie of waar kan ik terecht om de verkoper te verplichten zijn belofte na te komen ?
Graag had ik jullie raad want ik wil ze zo snel mogelijk weg hebben, maar wil wel eerst dat mijn geld teruggestort is, wat trouwens mondeling overeengekomen werd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float

#2 , 22 dec 2010 19:30

Wat heb je exact besteld? Is het een verkeerde levering of verkeerde bestelling?
Het is zeer gevaarlijk om dergelijke zaken op die manier te ondernemen.

keytje
Topic Starter

#3 , 23 dec 2010 11:42

wat ik bedoel is dat de verkoper opzettelijk niet heeft gezegd dat het paneel enkel bij de stoomcabine zit, hoewel hij zeer goed wist dat we ervan uitgingen dat dit wel zo was.
De belofte van terugname en terugbetaling staat op papier. Heb ik hier juridisch iets aan ? bij wie kan ik terecht om die belofte te laten nakomen ? is er een ombudsman of consumentenorganisatie zoals test-aankoop bv. die meer kan bereiken dan ik om dit niet te lang te laten aanslepen. >Niet dat ik daar direct beroep zal op doen maar ik kan dan toch eens bellen en vermelden dat ik verdere stappen in die richting zal nemen indien dat nodig zou zijn.

Reclame

float

#4 , 24 dec 2010 08:51

Hebben jullie allebei dat papier ondertekend?

Terug naar “Consumenten Koop”