frauderen in gsm winkel?

cimarose
Topic Starter

frauderen in gsm winkel?

#1 , 03 dec 2010 08:20

Afgelopen maandag een nieuwe gsm gekocht, en bij inruiling van een ander toestel zou ik 39,99€ terugkrijgen. Ik had niet direct een ander oud toestel bij de hand, dus zei verkoper X "dat is geen probleem, je hebt 2 weken de tijd om een oud toestel binnen te brengen en om die 39,99€ te ontvangen. Daar het 20km van mijn thuis was, en ik dus niet alle dagen daar ben, zei ik, is goed, donderdag ben ik in de buurt en breng ik mijn oud toestel binnen. Dus kom ik donderdag aan, met mijn oud toestel, 2 andere verkopers. Kijken ze naar mijn historie in hun pc, wat ik daar dus nog al meer gekocht hebt, en nu blijkt dat verkoper Y die som van 39,99€ ene maandag aan iemand anders heeft meegegeven??????? Ze laten mij hun transactie zien, ik heb ook hun printbonnetje meegekregen dat dat bedrag is uitbetaald. Dus nu heeft iemand anders in mijn naam dat geld afgehaald. Het waren 2 verschillende transacties, ze kunnen alleen niet zien wat het uur van dat geld afhalen is geweest. Mijn gsm is gekocht om 11:04 volgens het bewijsje van bancontact.
Ik was dus best wel aardig verontwaardigd. Er waren nog 2 andere vrouwen langs mij, met een andere verkoper bezig, zouden die mijn naam gehoord hebben en zo dat geld hebben kunnen afhalen? En kan zoiets zonder dat je je identiteitskaart hoeft te laten zien?
Dus voor mij is het, foetsie geld.
Verkoper X en Y waren gisteren alle2 niet aanwezig. Vandaag wel en morgen ook, maar ik heb ook mijn werk, van 10 tot 20u en morgen van 9u tot 18u30. En maandag weten ze niet of Y er is, die dat geld aan iemand anders heeft gegeven.
Ik vind dit echt niet kunnen, maar wat kan ik er tegen doen?
Die van gisteren gaan dan vandaag aan Y vragen wat er is gebeurt, dus tussen mijn pauze ga ik er even naar horen.
Mijn inziens zijn hun in de fout gegaan, door aan vreemden het bedrag te geven wat mij toebehoorde. Verder wist alleen mijn man dat ik een nieuwe gsm had gekocht, ik loop met zo een dingen niet te koop, maandag voormiddag was ik vrij, in de namiddag moest ik werken. Zowat niemand wist ervan en zou dus mijn naam kunnen weten, of die 2 vrouwen die langs me stonden en dus gefraudeerd hebben.
Kan ik hier iets tegen ondernemen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
neogoa

#2 , 03 dec 2010 10:03

Probleem ligt dat zij kunnen aantonen dat zij 40 euro uitgekeerd hebben, evenwel kunnen zij niet aantonen aan wie.
Ik zou hun gewoon nog eens vriendelijk vragen om uw oude gsm aan te nemen en die 40 euro te geven.
Voor hun maakt het niet veel uit en als ze het niet doen verkoopt u alleen maar slechte reclame...
Doen ze het wel lijkt het me heel goedkope reclame voor hun.

cimarose
Topic Starter

#3 , 06 dec 2010 17:56

Ik ben dus vandaag teruggegaan. Zowel de verkoper (x), als diegene die die 39,99€ uitkeerde (y) aan een ander waren beide aanwezig. De verkoper herkende me dan ook gelijk.
Verkoper "Y" zei dan ook dat hij mij niet herkende, wat ook logisch was. Ze hadden ook de gsm gevonden die toen werd binnengeleverd onder mijn naam, een blauwe nokia? De enige Nokia die ik ooit heb gehad, is een 3210.
Ik heb ze aangeraden om in't vervolg meer controle te houden daarop. En geen enkele teruggave te doen, zonder kassa ticket!
Na enige tijd aandringen heb ik die 40€ teruggekregen. Verkoper "Y" heeft nu dus 40€te weinig in kas, en zal het uit eigen zak mogen betalen. Hopelijk is hij geleerd en maakt hij geen 2de keer meer zo een fout.
Hij is in fout geweest door niet te controleren naar het kassaticket. Dat zeiden zijn collega's hem ook.

Reclame

neogoa

#4 , 07 dec 2010 08:53

de verkoper zal die 40 € niet uit eigen zak moeten betalen.

Hij wordt beschermd door artikel 18 WAO.

Het enigste dat de winkel nu gedaan heeft is heel goedkope reclame verkocht.

Terug naar “Consumenten Koop”