afgetekende factuur

mava105
Juridisch actief: Nee

Re: afgetekende factuur

#16 , 29 nov 2010 14:38

En wat als je nu moets zeggen dat je kontant (met bankbriefjes) hebt betaald? Op zijn inter systeem kan die werknemer schrijven wat hij wil, en er ondertussen met de centen vandoor zijn.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21

#17 , 29 nov 2010 15:01

Nu heb ik een AS schrijven gekregen van de advocaat van de firma...

ik citeer

Alle bedragen, met uitzondering van ....€, werden via de bank betaald.
De afleveraar van mijn cliente noteerde in het intern systeem dat dit saldo met bankcontact zal worden betaald en tekent de factuur af, waarop geprint staat dat alles betaald is.
Evenwel vergeet hij de klant, uzelf dus, met bankcontact te laten betalen.
Door de manier waarop u meent te moeten handelen, maakt u zich schuldig aan oplichting en bedriegerij (artikel 496 strafwetboek) en mogelijk de wetgeving op witwaspraktijken.
Mijn kliente geeft u nog de tijd tot ....., waarna zij zich tot de Onderzoeksrechter zal wenden.

Wat nu?
Om te beginnen hopen dat deze draad niet gevonden wordt door de advocaat of de firma en aan u gelinkt kan worden.

Verder: Een vriendelijk brief terugschrijven met daarin:

1. Dat u ten stelligste betwist overeengekomen te zijn via overschrijving of bankcontact te betalen en indien de advocaat meent dat dit wel zo was, hoe hij dit denkt te bewijzen?
2. Dat u weldegelijk cash betaald hebt aan de de werknemer van de firma en dat u daar ook het bewijs van heeft (namelijk de afgetekende factuur).
3. Dat het aan de firma is om te bewijzen dat bovenstaande NIET gebeurd is (hoop dan wel dat ze deze draad niet vinden en je niet onder ede dingen moet verklaren).
4. Dat je het op prijs zou stellen dat je verder niet lastig gevallen wordt, want dat de praktijken van de firma zeer sterk op afpersing beginnen lijken, en je er over aan het nadenken bent om mogelijke stappen te ondernemen hiertegen.

Laat ons duidelijk wezen: als een rechter of dit verhaal moet oordelen en de waarheid kent, zal je moeten betalen, daar ben ik wel zeker van. Jij staat echter sterk aangezien je een bewijs van betaling hebt, en de firma geen bewijs van niet-betaling. Maar echt kosjer is het niet...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

roharro
Juridisch actief: Ja

#18 , 29 nov 2010 21:24

Het enige correcte antwoord is dat u het saldo betaalt indien u dat nog niet zou betaald hebben. Opzettelijk misbruik maken van wat een duidelijke fout is lijkt me zeker niet aangewezen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Gebruiker21

#19 , 30 nov 2010 14:20

Het enige correcte antwoord is dat u het saldo betaalt indien u dat nog niet zou betaald hebben. Opzettelijk misbruik maken van wat een duidelijke fout is lijkt me zeker niet aangewezen.
Normaal zou ik dit ook zeggen, maar ik heb op dit moment een redelijke haat-verhouding met "stielmannen" aangezien een loodgieter onlangs in mijn geval ook niet "het enige correcte" gedaan heeft en me er zwaar opgelegd heeft.

Waarom zouden die "vakmensen" hun zin mogen doen en mensen oplichten, maar zou je als consument steeds braaf moeten betalen, zelfs als je een factuur hebt met "voldaan" op.

Ik had maar een bestelbon moeten vragen, wel die vakman had maar moeten opletten voor de factuur als voldaan te beschouwen.

Voldaan is voldaan. Hoe er voldaan is, speelt dit rol? Misschien had de klant schone ogen en was de schuld daardoor voldaan.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

wireless
Topic Starter

#20 , 01 dec 2010 17:26

Voldaan is voldaan. Hoe er voldaan is, speelt dit rol?
Heb een advocaat geraadpleegd en die zei me dit ook...als er voldaan op de factuur staat en die is afgetekend kunnen ze niks meer inbrengen.
Hij ging schrijven in mijn plaats.

Voor mij mag hier een slotje op en desnoods verwijderd worden.

Bedankt voor de reacties

Terug naar “Consumenten Koop”