NHA stuurt me een gerechtsdeurwaarder

20101982
Topic Starter

NHA stuurt me een gerechtsdeurwaarder

#1 , 30 nov 2010 12:37

Een tijdje geleden heb ik me online ingeschreven voor een cursus bij NHA. Dit is een website die online cursussen aanbied die officieel herkend worden. Ik heb deze tot nu nog steeds niet betaald. Na een paar herinneringsbrieven die gewoon per post verstuurd werden heb ik een brief ontvangen van de gerechtsdeurwaarder. Ik heb nooit iets aangetekend ontvangen! Nu vraag ik me af wat de wet zegt over het online inschrijven op een cursus. Hoe geldig is dit? Kan iemand zomaar een deurwaarder op je af sturen? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de deurwaarder een kopie van een aangetekende rappel nodig heeft om te bewijzen dat ik met een schuld zit. Kan ik mijn inschrijving betwisten? Het gaat hier om een bedrag van 416 euro.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 nov 2010 12:43

De consument heeft het recht aan de onderneming mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van een motief binnen veertien kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het goed of op het sluiten van de dienstenovereenkomst. U dient het pakket in dat geval aangetekend en onbeschadigd retour te sturen.
Dat staat dan nog in dikke vette letters als U inschrijft.

Als U zich had bedacht, dan had U daar gebruik van kunnen maken. U heeft dit niet gedaan, dus, op basis van wat meent U gebruik te mogen maken van betalende diensten en deze dan niet te moeten betalen?

scorpioen

#3 , 30 nov 2010 12:56

U hebt voorlopig vermoedelijk enkel een aanmaning ontvangen. Om beslag te leggen moet er een vonnis van de rechtbank zijn. Uit uw uitleg begrijp ik dat dit er nog niet is.

Reclame

Gebruiker21

#4 , 30 nov 2010 14:24

Een tijdje geleden heb ik me online ingeschreven voor een cursus bij NHA. Dit is een website die online cursussen aanbied die officieel herkend worden. Ik heb deze tot nu nog steeds niet betaald.
Waarom wil u uw inschrijving betwisten? U hebt uzelf toch ingeschreven?

Als u iets wil betwisten, zal u moeten aantonen dat NHA zijn verplichtingen niet nagekomen is. Kan u dit aantonen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

GumGum

#5 , 30 nov 2010 17:44

Ik vermoed dat de verkoper thans op uw betaling wacht vooraleer tot levering over te gaan.

Gaat het hier om een dienstenovereenkomst of de levering van een zaak ? (cursuspakket bvb.)

Indien het om een zaak gaat, werd deze reeds geleverd?
Zo neen, dan kunt u nog - tot 14 dagen na de levering - de verkoper meedelen dat u van uw aankoop wenst af te zien, zonder opgave van reden.

U dient uiteraard wel de verkoper (per aangetekend schrijven) hiervan in te lichten.

Terug naar “Consumenten Koop”