Hallo iedereen,
Ik heb een probleem dat al een tijd aansleept met de aankoop van een tweedehandswagen op een veiling van een erkend veilinghuis.
Het probleem is als volgt:
Toen ik de wagen heb aangekocht waren er papieren aanwezig van de vorige eigenaar samen met een verkoopscontract aan een werknemer van het veilinghuis.
Echter wisten de bevoegde diensten mij te vertellen dat ik de wagen niet op mijn naam kan inschrijven zolang de werknemer van het veilinghuis geen document opstelt dat de wagen op mijn naam kan ingeschreven worden vergezeld met een kopij van zijn identiteitskaart.
Ik heb hiervoor het veilinghuis gecontacteerd en het probleem uit de doeken gedaan en waarna ze mij 2 GSM nummers gaven van de werknemer in kwestie.
De eene nummer was een vervallen nummer, en op het tweede nummer heb ik een maand moeten bellen vooraleer iemand aan de lijn te krijgen.
Toen ik de persoon aan de lijn had gekregen heb ik opnieuw het probleem uitgelegd en ging deze de verreiste documenten de eerstvolgende week op het kantoor van het veilinghuis achterlaten waar ik deze kon ophalen.
Dit is een afspraak van 3 weken geleden en nog steeds zijn er geen documenten aanwezig op het kantoor van het veilinghuis.
Na nog een communicatiepoging met het veilinghuis zelf blijken deze zich van de hele zaak niks aan te trekken waardoor ik hier met een wagen sta die ik onmogelijk op mijn naam kan inschrijven.
Aangezien ik een aankoopfactuur heb van het veilinghuis die spreekt op de wagen is dit toch mijn eerste aanspreekpunt en dienen zij hierna hun interne huishouding zelf aan te spreken en dien ik niet iedereen te contacteren? Of zie ik dit mis?
Bijkomend hebben ze mij dus een wagen verkocht die eigenlijk niet van hun was, en denk ik niet dat er een clausule kan bestaan die dit toelaat?
Is dit geen vorm van nalatigheid door het veilinghuis?
Ik ben er reeds ernstig over aan het denken om van de koop af te zien en mijn geld terug te eisen.
Heb ik hier een voet voor op te staan of moet ik alsnog verder trachten de werknemer van het veilinghuis te contacteren?
Mvg
Koen