Beste mensen,
Enkele dagen geleden maakte ik een hotelreservatie in een hotel te Shanghai.
Doordat ik PER ONGELUK voor de 'niet-annuleerbare / niet-restitutionele' formule heb gekozen, terwijl ik eigenlijk de 'annuleerbare / restitutionele' formule wou boeken, kan ik nu normalerwijs niets meer wijzigen aan de reservatie.
Ik heb nog geen exacte zekerheid over de data en zelfs nog geen 100% zekerheid over mijn effectieve aanwezigheid en zou daarom wel degelijk mijn reservatie moeten kunnen aanpassen, desnoods moeten kunnen annuleren.
Ik merkte deze 'fout' pas op toen ik de bevestigingsmail in mijn mailbox had ontvangen.
Meteen nam ik contact op met de website waar ik de boeking heb aangevraagd, maar ze lieten me weten dat ik dat met het hotel in kwestie moet regelen aangezien de reservatie automatisch al vertrokken was naar 'China'...
Een kennis van me, die in China leeft, heeft contact opgenomen met het hotel en natuurlijk lieten ze horen dat er niets meer aan te doen valt, omdat ik dus effectief voor deze formule heb gekozen.
Klopt, maar ik wou deze formule helemaal niet, het is niet zo dat ik na enige tijd van gedachte ben veranderd... Ik heb deze formule PER ONGELUK aangeklikt.
Graag wil ik mijn reservatie behouden in hetzelfde hotel, maar enkel met de mogelijkheid tot wijziging indien het nodig zou zijn.
Iemand ervaring of ideeën ivm deze situatie???
Als ik niet zou kunnen afreizen, door mijn werk, dacht ik er zelfs al aan om mijn visakaart te laten blokkeren, maar ik weet niet zeker wat hiervan de gevolgen kunnen zijn. Het is natuurlijk niet netjes, maar het gaat toch wel om 1500$ die ik zal aangerekend krijgen, zelfs al kan mijn reis niet doorgaan.
PS. De website was vrij onduidelijk overigens, aangezien er in hetzelfde vakje in opvallende groene letters 'free cancelation' stond geschreven, maar die blijkbaar betrekking had op een andere formule voor dezelfde kamer.
Thx...