klant betaalt niet. Wat nu??

Günther
Topic Starter

klant betaalt niet. Wat nu??

#1 , 03 nov 2010 15:27

Beste iedereen,

Ik ben zanger van een vrij populaire band. Een bepaalde klant betaalt zijn factuur niet. Aangetekende brieven zijn reeds verstuurd. Het moet dus via het gerecht gaan.

MAAR wat zijn de stappen die ik moet ondernemen??

Bedankt voor het antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 nov 2010 16:27

Je kan opteren voor een verzoening waarbij je de tegenpartij 'uitnodigt' om te verschijnen voor de rechtbank via een verzoekschrift ofwel zal je de tegenpartij moeten dagvaarden. In beide gevallen is het waarschijnlijk opportuun om beroep te doen op een advocaat.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 nov 2010 16:44

Een tussenstap kan ook nog zijn een brief naar de schuldenaar te laten schrijven door uw advokaat.

Reclame

winkelcentrum

#4 , 03 nov 2010 18:18

Tegenwoordig moet een mens haast eerst z'n centen vragen of dan toch cash na het optreden.

Sommige organisatoren wachten vaak tot 2 maand om uit te betalen.

Het is Godgeklaagd van de slechte betalers, wij hebben ook problemen momenteel met 2 slechte betalers, totaal 750 euro te ontvangen, factuur is van 29 augustus.

Günther
Topic Starter

#5 , 05 nov 2010 15:55

Ok,

Ik probeer het nog een keer via de vrederechter (verzoekschrift tot verzoening). Op hoop van zege!!!

Terug naar “Consumenten Koop”