Ja maar je moet ermee opletten. In die verkoopsovereenkomsten staat dat de koper het waar aanvaart in de staat waarin het zich bevindt. Nu als je het toestel gaat bekijken zul je misschien gebreken vaststellen van het ongeval en zou het nadelig zijn voor jou. Bewijs maar eens hoe de staat vroeger was en nu....
Wat ik zou voorstellen om een aangetekende brief te sturen met: 1) de volledige wettekst van de wet van 1 september 2004 (ik veronderstel dat dit een particuliere verkoop is).
In de brief schrijven dat je hebt vernomen dat er schade is aan het voertuig (met de kopies van de verklaringen van de verkoper waarin hij schrijft dat er schade is) en dat je wenst de schade waar te nemen en nadien eventueel een beslissing zult nemen om eventueel een ontbinding te vragen van de verkoopsovereenkomst.
Indien die weigert om u toelating te geven, schrijf dat je vaststellingen wil laten doen door de rechtbank en dat deze een expert kunnen aanstellen.
Niet vergeten aangetekend en gewoon te versturen: 2 brieven
Ale ik ben er niet zeker van maar misschien kunnen anderen hier raad geven over mijn voorstel: