lampiris

janu
Topic Starter

lampiris

#1 , 14 mar 2010 13:06

naar aanleiding van de jaarlijkse afrekening van lampiris moeten ze me 85 euro terugbetalen. in hun brief van 9 februari melden ze dat ze binnen18 dagen gaan betalen, dus moesten ze betalen ten laatste de 28 februari.Ze hebben steeds niet betaalt en bovendien nog 2 nieuwe vorschotfakturen gestuurd, op 11 februari van 30 euro en op 11 maart van 20 euro. dat ik betaal heb om geschillen te vermijden. ik denk dat ik recht heb op interesten omdat ze te laat zijn met hun betaling.
Ik had al een week geleden gebelt om hun op de hoogte te stellen van de nalatigheid, en een brief op 10 maart geschreven om hun aan te herineren aan hun nalatigheid.

hoe moet ik het beste dit probleem aanpakken? en ook of ik nog recht heb op de betaling van een schade vergoeding boven de interesten, gezien dat lampiris ook 5 euro vraagt voor het sturen van een aanmaning?bedankt,janu

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ice

#2 , 29 apr 2010 20:10

Lampiris schijnt nog wel meer te doen dat niet door de beugel kan...

Bij terugbetaling blijven ze uitstellen, na anderhalve maand nog steeds niks gezien; (de afrekening was zelfs te lààt) het betreft een grotere terugbetaling dan de klant hierboven.

Wàt hebben ze nu gedaan? Een voorschotfaktuur alvast afgetrokken van de creditnota die nog steeds NIET gestort is!!!
En natuurlijk blijven ze ook ijskoud de volgende voorschotfakturen sturen! (die worden dus NIET betaald tot eindelijk de afrekening in orde is én door hen betààld zoals het hoort!)

Volgens mij is dit zelfs onwettig, eenzijdige....de exacte term ontgaat mij nu even.....men mag NOOIT éénzijdig een verschuldigd bedrag aftrekken van een creditnota!
Eerst moet de hele som betaald worden (de creditnota door lampiris!) en dan dient de klant de voorschotfaktuur te betalen.

Schandalig dat Testaankoop deze energie-leverancier aanbeveelt!!

janu
Topic Starter

#3 , 30 apr 2010 10:38

volgens de wet moet lampiris na 2 weken rente betalen op het niet terugbetaalde verschuldigde bedrag,
tenerste moet gij lampiris informeren dat ze in gebreken blijven en dat gij ook intersten wilt vanaf een bepaalde data, en daarna zou ik een brief naar de ombudsman voor energie sturen
www.ombudsmanenergie.be

Reclame

dafi

#4 , 21 sep 2010 11:22

Sinds januari 2010 ben ik verhuisd doch Lampiris zou dit doucument (dat binnen de voorziene opzegtermijn was verzonden) NOOIT ontvangen hebben !. Resultaat contract met één jaar verlengd en dus 2 x verbrekingsvergoeding te betalen.(= 150 Euro).
Nadien ontvang ik diverse nieuwe voorschotfacturen niettegenstaande het contract is opgezegd. Zelfs aangetekende zendingen worden hieraan besteed. Na 2 telefoon bevestigd per fax stuurt men mij uiteindelijk een afrekening doch deze vermeldt andere meterstanden (véél hoger natuurlijk) dan deze die doorgegeven zijn. Opnieuw enkele telefoons en faxen om dan half augustus een aanvaardbare eindfactuur te krijgen en 2 creditnota's. Die hoe raadt u het NOG STEEDS NIET ZIJN BETAALD.
Dus sinds bijna 8 maanden probeer ik de gelden te bekomen die mij toebehoren...en ik blijk niet de enige te zijn die problemen heeft met Lampiris; reeds in 2009 werden diverse klachten ingediend bij het parket te Luik en ook bij de ombudsdienst is het probleem goed gekend.
Heb nu een klacht ingediend bij de Ombusdienst voor Energie en overweeg klacht in te dienen bij de Onderzoeksrechter met rechtstreekse burgerlijke partijstelling. Heeft dit zin ?

T :evil: Thans heeft Lampiris, niettegenstaande ik geld te goed heb, het lef gehad een gerechtsdeurwaarder aan te stellen welke is overgegaan tot een ingebrekestelling voor een bedrag dat kant noch wal raakt en na contact met deze gerechtsdeurwaarden blijkt men de laatste 2 creditnota's niet eens aan hem kenbaar te hebben gemaakt. Dit is zuivere intimidatie :evil:

janu
Topic Starter

#5 , 17 okt 2010 18:30

gij kunt lampiris voor de vrederechter dagvaarden.Ik vind raar dat lampiris een gerechtdeurwaarder stuurt want als gij een faktuur bestwist dan moeten ze naar de rechtbank gaan. maar ook als een klant niet betaalt dan wordt aan L.A.C van de ocmw gevraagd om een oplossing te vinden

Terug naar “Consumenten Koop”