Hoi iedereen!
Weer al eens een probleempje in het dagelijkse leven waarbij je als consument in de praktijk niet de moeite neemt om (betalend) juridisch advies in te winnen en de verkoper maar gelooft.
Dank zij dit fantastische forum kan ik hopelijk weer wat bijleren en nuttig advies inwinnen!
De situatie:
*De oplader van mijn 'nieuwe' laptop heeft gisteren onverwachts zijn laatste adem uitgeblazen....
*Geen probleem dacht ik .... garantie 2 jaar zoals vermeld bij aankoop.
*Eens in de winkel: De laptop zelf heeft 2j garantie maar de accessoires maar 6 maand. Sorry ik kan niks voor u doen, u bent in de zevende maand. Dit staat zo in de gebruikersvoorwaarden van de fabrikant.
*Proberen mij universele lader aan te smeren. Bij kassa kijk ik nog eens goed op de doos: bijlange niet krachtig genoeg voor mijn laptop(en mogelijk schadelijk). Uitleg verkoper: Wees blij dat we die gaven , de originele kost 100€ meer....
*Boos buiten gestapt en laptop dus nog onbruikbaar....
Klopt dit dat op accessoires maar 6 maand garantie is (wat ze er echt wel niet bij hebben gezegd bij aankoop)?
Welke argumenten kan ik gebruiken want ik ga terug gaan wanneer de "manager" aanwezig is.
Dank bij voorbaat!
groetjes Emma