overschrijding leveringstermijn bij aankoop van nieuwe auto

julke69
Topic Starter
Berichten: 1

overschrijding leveringstermijn bij aankoop van nieuwe auto

#1 , 29 sep 2010 13:53

Hey!

Ik rijd al van mijn 18de met mijn eerste wagentje rond. Hij is van het jaar 1993 en er beginnen redelijk wat kosten aan te komen.
Ik was in januari naar het autosalon geweest en zag daar de nieuwe polo. Ik was meteen verkocht en heb die dan ook besteld bij een dealer in mijn buurt.
Ik heb hem dus op 29/01/2010 gekocht aan mooie saloncondities en ook een zeer goede overnameprijs van mijn huidige oude en nu inmiddels kapotte wagen. De leverdatum op het contract is +/- 25 mei 2010, maar ze zeiden me dat dit ook vroeger kon zijn. Vol spanning zat ik te wachten.
De tijd passeerde en eind mei had ik nog steeds geen nieuws. Toen konden ze me vertellen dat er een probleem was met de vraag en aanbod van de motoren en dat ze er niets aan konden doen. Ik zou nog wat geduld moeten hebben... ik kreeg op dat moment dat het eind juni zou worden.

Eind juni kreeg ik een brief van D'ieteren, met de vermelding dat de polo nog steeds niet leverbaar was. Ik moest mij richten tot mijn dealer indien ik ongemakken moest hebben en ze vertelden me ook dat ik een prachtige SLEUTELHANGER ging krijgen....

Bij mijn dealer konden ze niet veel meer zeggen, ze zeiden dat ze zelf niet wisten wanneer hij nu ging geleverd worden. Ze zouden men opbellen, maar meer info kreeg ik niet. Een tijd later hoorde ik dat het om augustus zou gaan, dan september en nu we al september gepasseerd zijn is het al half oktober geworden....

Sinds een paar weken heb ik nu wel een vervangwagen gekregen, aangezien mijn oude wagen het begeven heeft. Ik weet dat ik het recht heb de aankoop te ontbinden, maar ik wil echt de polo die ik besteld heb. Ik ben bereid nog een tijdje te wachten, maar kan ik hiervoor een schadevergoeding of korting eisen??? Ik heb al eens met mijn dealer gesproken, ze zeiden me dat ze zoiezo al een lage winstmarge hebben op een wagen als een polo en dat er dus geen korting vanaf kan. Het enige wat ik zou kunnen krijgen is een eerste onderhoud gratis.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3132
Locatie: st-niklaas

#2 , 29 sep 2010 17:06

uw dealer kan er inderdaad niks aan doen dat uw wagen te laat is.

stel de producent van de polo ( volkswagen is dat zeker? ) zowel via de normale post en aangetekend in gebreken.

eis in u brief dat u uw wagen binnen de 30 dagen geleverd wilt zien, zoniet zal u klacht indienen bij de economische inspectie.

alle kosten die u nu eventueel zou maken ( brandstof, motorolie, etc . . . ) met de vevangwagen zijn in mijn ogen ( en onder voorbehoud ) dan ook geheel ten laste van de leverancier.

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#3 , 02 okt 2010 08:14

Wat staat er in uw overeenkomst over de levering van het voertuig?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”