Pagina 1 van 1

Grote reorganisatie, wat met personeel?

Geplaatst: 04 mar 2019 00:37
door verfloke
Situatie : 1 bedrijf met 4 vennoten gaat ophouden te bestaan, 2 van de vennoten uit dat bedrijf gaan samen met een collega buiten het bestaand bedrijf een nieuwe vennootschap oprichten. Het gaat over een gloednieuwe vennootschap maar de activiteit is dezelfde als die van de vennootschap die zal ontbonden worden. De bestaande vennootschap heeft bedienden in dienst waarbij het niet de bedoeling is dat deze worden meegenomen naar de nieuwe vennootschap omdat ze niet voldoen aan de nieuwe vereisten. Hoe werkt die precies? Bedoeling is om deze mensen op een correcte/respectvolle manier te ontslaan. Gelden hier de gewone opzegtermijnen/-vergoedingen? Hoe moet het dan geregeld worden als er onvoldoende tijd rest in het te ontbinden bedrijf om de opzegtermijn te voldoen?

Re: Grote reorganisatie, wat met personeel?

Geplaatst: 04 mar 2019 11:28
door father b
Vraag is : bent u vennoot of bediende/werknemer. Indien werknemer laat de beslommeringen aan de vennoten over. Ga wel naar uw vakbond voor info en ondersteuning.
Opzegtermijnen en vergoedingen blijven als normale wettelijke regeling.