Ik werk als verpleegkundige en ben alleenstaande moeder.ben ik dan verplicht om nachten te werken?

Gyna
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ik werk als verpleegkundige en ben alleenstaande moeder.ben ik dan verplicht om nachten te werken?

#1 , 23 feb 2019 19:38

Ik werk als verpleegkundige en ben alleenstaande moeder.ben ik dan verplicht om nachten te werken? Mijn dochter is 16 jaar oud

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 23 feb 2019 19:40

Als dat bij de werkvoorwaarden hoort wel.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 feb 2019 21:20

Wat staat er in je arbeidsovereenkomst ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#4 , 11 mar 2019 13:30

Een werkgever kan geen rekening houden met familiale gegevens en verplichtingen in de werk organisatie. Of kan dat wel voor zover men daar wil in mee gaan...
Maar het is voorspelbaar dat als men zo'n paar afwijkingen toe staat, je collega's allerminst blij gaan zijn om al die nachten in jouw plaats te presteren... Want die hebben ook waarschijnlijk kinderen en een familieleven...Familiale oplossingen die niet ten koste gaan van collega's genieten de voorkeur. Is er geen papain het verhaal? Kunnen je ouders/zussen/broers niet af en toe voor opvang in staan?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

bosprocureur
Berichten: 6854

#5 , 11 mar 2019 13:35

Is het een optie om een andere job, of elders, te zoeken?

Verpleegkundige is een knelpuntberoep, liet ik me vertellen, dus zo'n probleem moet het niet zijn om elders aan de slag te kunnen, zonder nachtdiensten?

Zirkonia
Berichten: 99
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 mar 2019 10:29

Persoonlijk vind ik dat er WEL rekening moet gehouden worden met je familiale toestand.

Waar moet je anders je kind achterlaten?? Heel alleen in huis? En als er wat gebeurt word je ook nog verantwoordelijk gesteld? Die is goed. :(

Dame, als het verplicht is zou ik ander werk zoeken. Normaal moet het in je arbeidsovereenkomst staan. Succes!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 mar 2019 11:41

Persoonlijk vind ik dat er WEL rekening moet gehouden worden met je familiale toestand.

Waar moet je anders je kind achterlaten?? Heel alleen in huis? En als er wat gebeurt word je ook nog verantwoordelijk gesteld? Die is goed. :(

Dame, als het verplicht is zou ik ander werk zoeken. Normaal moet het in je arbeidsovereenkomst staan. Succes!
Als een werkgever voor ieder werknemer gaat moeten rekening houden met hun gezinstoestand, dan zijn we ver van huis .

Een werkgever vraagt werknemers, u als werknemer bied je aan, men zegt welke de werkvoorwaarden zijn, ben je daar mee akkoord dan kan je aangenomen worden.
Ben je niet akkoord dan ga je verder moeten zoeken !

Op een ondernemingsraad van een middel groot bedrijf zei de werkgever het volgende.

" Ik wil nooit meer horen over de werkregelingen, als er iemand niet akkoord is, wel bij bedrijf XXX vraagt men nog vakmannen, en ze hoeven hier zelfs hun dagen niet uit te doen, zijn onmiddellijk vrij."
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”