Ibo opleiding

Sefina
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ibo opleiding

#1 , 23 feb 2019 15:55

Hallo iedereen
Graag uw mening aub
Ik heb via ibo opleiding 6 maanden bij een baas gewerkt.
Na 6 maanden kreeg ik wegens tevredenheid een full time contract.
Ik werd altijd zeer goed behandeld en aanvaard door alleman.
Tot de baas me bedankte voor geleverde werk 2 maanden nadat ik full contract kreeg.het werk is te hoog gegrepen voor mij zegt hij.

Volgens de vakbond ben ik voor 6 maanden beschermd tegen ontslag.mijn vakbond zegt schadevergoeding proberen te gaan eisen.de kans is wel klein omdat ik nu ander werk heb gevonden.
Klopt dit?kan deze baas zomaar vrij uit gaan omdat ik nu ander werk heb?zelf vind ik dat een overtreder vd wet hoedanook moet betalen of het slachtoffer nu leeft of niet by wyze van spreken.
Grts

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 feb 2019 03:54

Als je lang genoeg ingeschreven bent bij vakbond is dit aan de vakbond om in jouw plaats juridische stappen te zetten. Dit is gratis tenzij je nog niet lang genoeg bij vakbond bent in dat geval moet je afwegen of je de kost wel wil doen. Dat je opnieuw werk hebt is goed voor jou maar daar heeft je ex-werkgever niets mee te maken en mag dus geen invloed heb op het feit dat hij in overtreding is.

Sefina
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 feb 2019 05:06

Hartelijk dank.
Dit is ook mijn mening.en ik ben al vele jaren lid vd vakbond.wel eigenaardig dat de vakbond zoiets zegt.
Grts

Reclame

Terug naar “Andere”