Onderling akkoord door foute info werkgever

Dimitripeeters89
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Onderling akkoord door foute info werkgever

#1 , 19 feb 2019 02:54

Beste, ik heb een lange tijd gewerkt bij een beschermde werkplaats.. ik heb er 4 dienstjaren opzitten waarvan zeker 1.5jaar ziekte door post traumatisch stress syndroom en een zware depressie.. ervoor was dat perfect te onderdrukken omdat ik een Job deed die ik altijd graag deed.. ik ben er dan bij beginnen bij de b.w. Omdat het mij een vast contract opleverde en ik dringend werk nodig had.. na 4 jaar daar geweest te zijn en toch zelf beseft te hebben dat al mijn problemen grotendeels daar begonnen zijn ( zelf tot zelfmoordpoging ) heb ik beslist daar te stoppen.. van in begin drongen ze al onderling akkoord aan.. wou mijn opzeg doen dus was er aan begonnen na 4 weken begon ik emotioneel terug dieper in een dal te komen.. dus ben ik gaan praten met sociale dienst.. zij zeiden dat ik onderling akkoord kon doen omdat ik invalidenteit kreeg van ziekenkast en als
RVA mij zou schorsen dat ik dan dat nog als inkomen had.. zogezegd zo gedaan papier ondertekend gehad.. week later aanbieding gekregen bij Bpost 3 weken optie vast direct aangenomen en beginnen werken na 4 weken kreeg ik te horen dat ze mensen genoeg hadden.. heb ik mij op 20 november ingeschreven bij VDAB als werkzoekende.. ingeschreven voor opleiding en pas tegen midden januari werkloosheid uitkering aangevraagd aangezien zoektocht naar werk niet vlot verliep.. heb speciaal zonkant gewacht omdat ik eerst werk wou zoeken.. wat kan ik dien ivm bij een schorsing of verhoor ? Is het wel goed mijn verhaal te delen of gaat dit niets uitmaken ? Zijn ongeveer maand verder en nog niets gehoord dus vermoed dat de schorsing er wel aan komt.. aangezien beslissing zo lang duurt.. wat kan ik vooral doen ? Zou zeer graag opleiding volgen omdat het naar een knelpunt beroep gaat en ik toch nodige theoretische kennis heb eraan te beginnen maar zonder inkomen niet mogelijk is . Mvg Dimitri Peeters

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Dimitripeeters89
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 feb 2019 02:56

Kleine update : na ik bij boost begonnen was viel de invalidenteit ook weg dot had het werk my niet meegedeeld voor ik tekende anders had ik het nooit ondertekend

Reclame

Terug naar “Andere”