Internationale reistijd - overuren

Axsy
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Internationale reistijd - overuren

#1 , 18 feb 2019 20:48

Ik kan niet meteen een antwoord vinden via de zoekfunctie aangezien ik home office based ben.

Ik heb een internationale functie en bezoek In die hoedanigheid regelmatig verdelers / leveranciers in het buitenland.
PC207 en geen leidinggevende of vertrouwensfunctie (Welke volgens ons arbeidsregelement explicate zijn uitgesloten van inhaalrust of overloon) en geen enkele compensatie voor reizen.

Buitenlandse verplaatsingen zijn plots meer regel Dan uitzondering (50%) en zijn voornamelijk voor/na mijn gewone werkuren (40u/week) echter wil mijn werkgever deze uren niet compenseren (noch inhaalrust nocht overloon)
In mijn contract is niets opgenomen over internationale reizen en de ‘verwachte frequentie’.

Als ik opzoekwerk verricht op internet dient dit beschouwd te worden als ‘professionele verplaatsingen’ aangezien er geen vast stramien inzit en het ook steeds wisselende locaties zijn(verdelers) Verder zijn dit dikwijls ‘last minute’ requests en - als ik het correct interpreteer - ben ik op die momenten ter beschikking van mijn werkgever. Bijkomend zijn het dikwijls nachtvluchten na een volledige werkdag en Met daarop volgend meteen normale werkuren.

Klopt mijn interpretatie en dien ik dus wel degelijk gecompenseerd te worden (en hoeveel?) voor de verplaatsingen bovenop mijn normale werktijden (dus voor/na een volledige werkdag en weekends)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Axsy
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 feb 2019 20:50

Ik gebruikte voornamelijk volgende link als bron voor mijn interpretatie over reistijden/arbeidsduur/overwerk


https://www.securex.eu/lex-go.nsf/vwNew ... GsKNKQo-aM

Reclame

Terug naar “Andere”