Freelancen tijdens opzegperiode

Sjorsj
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Freelancen tijdens opzegperiode

#1 , 18 feb 2019 16:10

Ik ben een kleine 10-tal jaar actief als IT-consultant bij een consultancy bedrijf. Ik heb echter besloten als freelancer te starten (in dezelfde sector) en ben bezig aan mijn opzegperiode. Mijn huidige werkgever zal deze ook niet willen inkorten. Ik presteer nog steeds dagen voor mijn huidige werkgever, maar neem ook redelijk wat verlof op.

Nu heb ik een aanbod gekregen om in een project mee te stappen. Is het mogelijk om tijdens mijn verlofdagen voor mijn eigen vennootschap te werken terwijl ik werknemer ben elders?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 feb 2019 16:28

Natuurlijk mag je dit er zijn zoveel werknemers met een zelfstandige bijverdienste.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sjorsj
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 feb 2019 19:54

In mijn contract staat wel een exclusiviteitsbeding. Al staat er niet bij wat de gevolgen zijn bij het niet respecteren ervan.

Het project is niet bij een klant van mijn huidige werkgever, dus van schade is niet echt sprake, lijkt me.

Reclame

Terug naar “Andere”