groepsverzekering vorige werkgever

Cruseau
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

groepsverzekering vorige werkgever

#1 , 16 feb 2019 01:14

Wie kan me helpen met het volgende... bij mijn vorige werkgever heb ik nog een groepsverzekering staan die ik graag vroegtijdig (nu) zou willen opnemen. De verzekering zelf beweerd dat ik dat niet kan voor de pensioenleeftijd. Ook al is deze slapend en komt er enkel intrest bij elk jaar. bij overlijden van mezelf ontvangen mijn nabestaande niets. Zij beweren dat ik enkel kan laten overzetten naar mijn huidige werkgever. Toch lees ik hier en daar dat er wel mogelijkheden moeten zijn zoals opnemen met boete, renovatie,kopen woning en dergelijke. Zelf ben ik 54j en het gaat om een bedrag van om en bij de 160.000euro.
Wie weet hier juist wat ik moet doen...?
Vriendelijk dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 feb 2019 01:23

Spijtig genoeg is de wetgeving hierop veranderd en kunnen pensioenverzekeringen in tegenstelling tot vroeger niet meer vroegtijdig afgekocht worden. Als de verzekering niet werd overgenomen door de nieuwe werkgever dan zal deze premievrij gemaakt worden en is deze pas naar jou uitkeerbaar op het moment dat je op pensioen kan. Sommige banken staan wel nog krediet toe met dergelijke polis als onderpand/borg maar enkel als het gaat om aankoop van een onroerend goed.

Reclame

Terug naar “Andere”