afwezigheid lange duur statutair ambtenaar

Liesje79
Topic Starter
Berichten: 3

afwezigheid lange duur statutair ambtenaar

#1 , 10 feb 2019 14:20

Beste
Ik ga een afwezigheid voor lange duur aanvragen. Deze afwezigheid begint te lopen 2 maanden na de eerste dag van de volgende maand.
In deze 2 maanden zou ik mijn opgespaard verlof, overuren en recup willen opnemen.
Mag ik in die 2 maanden al een nieuw contract in de privé afsluiten? Ik ben nu statutair benoemd. Dit zou dus willen zeggen dat ik gedurende 2 maanden mijn statuut als ambtenaar heb en een gewoon privé contract.
Bedankt voor uw antwoord.
mvg
Liesje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 11 feb 2019 18:52

Waarschijnlijk is dit in strijd met het cumulverbod dat van toepassing is. Je kan dit navragen op je personeelsdienst. Normaliter kan je inderdaad 12 maanden verlof zonder wedde vragen om een functie in de privé aan te nemen. Na 12 maand moet je beslissen om terug te keren of definitief te vertrekken.

Mathieu Rutten

#3 , 25 feb 2019 15:41

Mevrouw,

Zoals u het op dit forum voorstelt zal u 2 maanden afwezig zijn. U wenst al uw dagen met recht op wedde op te nemen. Dit kan mits instemming van uw overheidsinstelling. Dit gaat dan ook om een bezoldigde periode gezien uw wedde gedurende deze periode verder wordt uitbetaald. Indien u langer afwezig wenst te blijven dan uw "krediet", kan u dit best in samenspraak met uw overheid verder uitwerken en nazien welke mogelijkheden er zijn. Ik zou u er toch op willen wijzen dat het aantal verlofdagen afhankelijk is van de gewerkte periode in het lopend jaar. Dit in tegenstelling met het statuut als contractueel en/of in de privaatrechtelijke sector, waar het voorgaande jaar bepalend is voor het aantal dagen verlof. Ik kan u dan ook maar enkel aanraden, bezin voor ge begint en spreek alles goed door met uw personeelsdienst. Is de andere job al dan niet in strijd met de huidige functie enz....U moet sowieso vermijden dat u ongewettigd afwezig bent, hetgeen een reden tot ontslag kan zijn.....Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

Reclame

Terug naar “Andere”