Arbeidsovereenkomst wijziging

Eliziana
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Arbeidsovereenkomst wijziging

#1 , 01 feb 2019 17:33

Beste Forumleden,

Ik heb een nare voorval op’t werk en wil graag jullie juridisch advies.

Na een halfjaar terug mijn werk te hervatten na een arbeidsongeval stelde ze me voor om mijn arbeidscontract te laten vernietigen en een nieuw op te stellen waardoor ik NIET mee akkoord ging.

Daar begon voor hun het schoentje al te wringen maar soit! Toch het werk hervat probeerde ze wéér hetzelfde voorstel maar in andere woorden wéér heb ik geweigerd.

Omdat ze mijn vaste plaatsen hebben weggegeven val ik onder EW dus stelde ze me voor om mijn contract te laten wijzigen van vaste uren naar variabele uren.

Waardoor ik natuurlijk wéér weiger. Naderhand vraag ik om mijn wit formulier maar krijg het ingevuld terug met ook nog eens de verkeerde aantal gewerkte dagen.

Ik dus naar de vakbond gestampt en ze gaan er dus niet mee akkoord hoe mijn werkgever handelt.

Ze wisselen maar met uren en doen alles ervoor om mijn loon niet te vergoeden ook al vinden ze géén vervangend werk. Daardoor staan ze met de rug tegen hun muren.

Wat zijn de mogelijke alternatieven wat ik ondernemen kan?

Bedankt alvast bij voorbaat.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding