2 functie profielen, slechts 1 vergoeding

Saul1986
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

2 functie profielen, slechts 1 vergoeding

#1 , 24 jan 2019 21:35

Ik werk momenteel als een legal associate ( mijn arbeidsovereenkomst vermeldt bediende en zelfs zeer specifiek “legal Associate”, net zoals mijn jobomschrijving ). Door omstandigheden heb ik het volledigtakenpakket overgenomen van een collega die een andere functie omschrijving had dan ik. Met andere woorden in het bedrijf waar ik werk zijn er 2 verschillende jobomschrijvingen geïmplementeerd die uitgevoerd worden door 1 persoon (mezelf dus). Toch word ik enkel vergoed volgens mijn initiële jobomschrijving.

Klopt deze situatie met de huidige arbeidswetgeving? Kan/mag een werkgever 2 gedefinieerde functies (die elk als 1 voltijdse job aanzien worden in de jobomschrijving) aan 1 persoon geven en enkel maar 1 vergoeding uitkeren?

Elke informatie die de forumgebruikers mij hierover kunnen is ten zeerste gewaardeerd!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jan 2019 21:48

Dit kan perfect

bv: Frigorist en elektrieker

Bediende en chauffeur

Garçon en kok

Zo zijn er zeer veel werklieden die 2 of 3 jobs doen in het zelfde bedrijf, en ook maar één loon krijgen, zij worden betaald volgens de hoogste barema van één van de functies dat men doet
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Saul1986
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jan 2019 22:28

Dat klopt en kan ik me inbeelden dat iemand die elektricien is in een bedrijf ook eventueel andere taken doet zoals chauffeur. Maar als je arbeidsovereenkomst specifiek “elektricien” vermeldt en geen algemenere term, lijkt me dit toch een probleem (of niet als je hiermee akkoord bent gegaan?)? Zeker als het bedrijf een speciek jobomschrijving en functievereiste heeft voor “elektricien” en “chauffeur”?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 jan 2019 22:43

Bij veel arbeidsovereenkomsten word soms alleen ARBEIDER of BEDIENDE opgegeven.

En zelfs mag het wettelijk zonder een papieren of elektronisch contract op te stellen werknemers in dienst nemen, dit zijn dan contracten van onbepaalde duur.
Al de andere zoals bepaalde duur enz.. moet schriftelijk of elektronisch opgemaakt worden .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”