Eindejaarspremie

Gerry123
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Eindejaarspremie

#1 , 24 jan 2019 16:47

Beste,

Eind vorig jaar heb ik ontslag genomen bij mijn werkgever. Nu hebben wij momenteel nog een discussie omtrent de uitbetaling pro-rata deel van de eindejaarspremie. Dit is de casus:

- 3 jaar dienstverband in Belgie
- 5 jaar dienstverband in Nederland
- Belgie en Nederland zijn samen met een aantal andere landen zusterorganisaties binnen een groep, waarbij de ultime moedermaatschappij in de US zit
- Beide periodes onder contract gestaan bij de desbetreffende juridische entiteit in dat land

Mijn werkgever weigert uit te betalen omdat hij zich beroept op te weinig ancienniteit (< 5 jaar). Ik beroep mij op het feit dat ik 8 jaar lang mij ingezet heb voor de dezelfde onderneming, omdat dit niet enkel op het niveau van de juridische entiteit in Belgie moet worden bekeken. Ik heb ergens gelezen dat dit ondersteund wordt door een uitspraak bij de hoge raad, ik kan deze echter niet terug vinden in de uitspraken databank.

Heb ik op grond van wat hierboven vermeld staat een punt? of sla ik de plan volledig mis?

Groet, Gerry

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jan 2019 20:00

Ik kan ook mis zijn hoor.

Maar in Belgie en in Nederland zijn het totaal 2 andere bedrijven,

Door het feit 2 verschillende ondernemingsnummers, dus ook verschillend btw nummers

En 2 verschillende RSZ nummers

En verschillende banknummers

Dat ze een overkoepelende moeder bedrijf heeft heeft hier niks mee te maken !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”