Verlof zonder wedde

Samanthadegraeve
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verlof zonder wedde

#1 , 18 jan 2019 15:04

Beste,

Mijn man kan op zijn werk verlof zonder wedde nemen om elders te werken.
Zodat als zijn nieuw werk tegenvalt, hij toch kan terugkeren.
Dit wordt met de baas besproken en vastgelegd ivm met periode, ontslag nadien als hij toch zou blijven op zijn nieuw werk.
Nu is mijn vraag hoe het dan zit met zijn verlof op zijn nieuw werk. Normaal als je ontslag neemt krijg je van je werk vertrekvakantiegeld. Maar nu zal hij dit nog niet krijgen. Dus krijgt hij dan geen loon tijdens verlof?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jan 2019 16:24

Over het verlofgeld zou ik me geen zorgen maken, de huidige werkgever moet dit uitbetalen bij vertrek, dit verlofgeld is opgebouwd in 2018.

Maar verlof zonder wede hoe gaat men dit regelen in de privé ??
Als ambtenaar is daar geen probleem mee !

Gaat deze werkgever dit op papier zetten ??

Na 3 jaar kan er op een bedrijf veel veranderd zijn, en de huidige werkgever gaat deze na een lange tijd nog verplicht kunnen worden om je man terug te nemen ?

Er zijn werkgevers die NOOIT en oud werknemer terug neemt, daar tegen anderen wel !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Samanthadegraeve
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 jan 2019 15:52

Normaal ging mijn man ontslag nemen maar de syndicaat stelde voor om loopbaanonderbreking te nemen. Dit werd in het verleden ookal voor collega's gedaan. Maar ik dacht da je dan niet elders mocht werken?
Dus verlof zonder wedde is dan beter denk ik.
Zowiezo zou het maar 6m tot 1 jaar zijn dat hij dit zou doen.
Dit zal met de grote baas besproken worden maar ik weet niet of hiervan iets op papier zal staan.

Reclame

Terug naar “Andere”