Uitkering groepsverzekering

magalmart
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Uitkering groepsverzekering

#1 , 17 jan 2019 15:49

Beste,

Sinds 01/01/2019 met pensioen. Ik ondervind problemen bij het uitbetalen van mijn groepsverzekering. I.p.v. een percentage van 10.,09% te hanteren gezien ik ononderbroken gewerkt heb tot mijn 65ste, hanteert AG Insurance een percentage van 16,66%. Hun argument is dat ik de laatste drie jaren gewerkt moet hebben, wat volgens mij het geval is. Ik was tewerkgesteld bij CGI maar werd in ontslagen op 28/09/2015 met een opzegtermijn tot einde maart 2016. Met een dadingscontract liet CGI mij weten dat ik niet meer hoefde te presteren vanaf 11/12/2015. In principe zou ik vanaf 1 april 2016 van een werkeloosheidstoelage hebben kunnen genieten, maar startte op 1 april 2016 startte ik bij het IRISteam v.z.w. Hier was ik werkzaam tot 31/12/2018 en met pensioen op 01/01/2019 (geboren op 08/12/1953 ==> dus op mijn 65ste).
AG Insurabce claimt nu dat een opzegperiode niet gelijkgesteld is met werk. Volgens mij is dit incorrect.
De werkgever die een bediende ontslaat en de vastgestelde opzegtermijn niet naleeft (m.a.w. de bediende naar huis stuurt en zich niet meer moet aanbieden op het werk), zal wel een opzegvergoeding moeten betalen aan de betrokken werknemer. Deze opzeggingsvergoeding is gelijk aan het loon (loon = werk) dat overeenstemt met de duur van de opzegtermijn. Om de opzegvergoeding te bepalen houdt men ook rekening met de extralegale voordelen, waarop de werknemer aanspraak kan maken in uitvoering van de arbeidsovereenkomst (zoals dubbel vakantiegeld, eindejaarspremie, werkgeversaandeel in de maaltijdcheques, ….). Graag uw advies.
Hartelijk dank bij voorbaat voor een terugkoppeling.
Met vriendelijke groeten,

MA Galmart
email: maga.galmart@skynet.be)

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding