twee officiële banen mogelijk?

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

twee officiële banen mogelijk?

#1 , 15 jan 2019 09:30

Van beroep ben ik software-programmeur en ik heb 7 jaar in België gewerkt.

Nu koop ik een nieuw huis in belgie, wat erg duur zal zijn om maandelijks de bankcredits terug te betalen.

Ik werk fulltime als arts van 8:30 tot 17:30 als "bediende".

Kan ik 's nachts ook een tweede werk in de winkel doen?
ik heb een nachtdienst gevonden, waar ik van 20.00 tot 02.00 uur middernacht kan werken. Dat zal me veel helpen om financiële vrijheid te krijgen voor mijn doel.

Ik wil de tweede baan ook officieel doen. Is het mogelijk in belgiun law dat ik als 'bediende' kan werken in de ochtendploeg en in de nachtdienst, ben ik officieel aan het werk als kassier in sommige winkels?

Enig advies?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 15 jan 2019 19:44

Dit mag, zolang alles aangegeven is, en beide bedrijven niet lastig doen.
Hou rekening met een burn-out.

Vergeet ook niet iedere maand een stuk geld aan de kant te plaatsen, want wellicht zullen er bij beide lonen gecombineerd niet voldoende voorheffingen afgaan voor de belastingen (aangezien beide lonen vanaf 0 euro tot en met jouw loon gaan, en niet vanaf het andere loon tot en met het gecumuleerde loon); of je doet aan voorafbetalingen (kan ook nog een extra belastingvoordeel opleveren).

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 jan 2019 20:09


Hou rekening met een burn-out.
Daar heeft deze man geen tijd voor !
Heb ook mensen gekend die 100 a 110 uren per week werkten en ze leven ook nog .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”