Minuren

Dittoke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Minuren

#1 , 14 jan 2019 10:24

Hallo,

In juni vorig jaar heb ik gesolliciteerd op mijn huidige job als verpleegkundige 8n een wzc. Ze hadden mij zelf gecontacteerd omdat ze dringend iemand zochten voor vaste nachtdienst. Ik was hiernaar opzoek en een voltijdse betrekking van 38u. Ik werk 7 nachten en dan 7 thuis. Nachten zijn 9u. Als we de optelling maakten kwam ik op het einde van de maand uren te kort. Volgens hen was dit geen probleem want de een maand was al wat langer dan de andere en ik zou dit zo ophalen. Ook evt enkele uren in de maand opkomen voor andere taken.
Mijn minuren klommen vrij snel op. Heb voorgesteld om elke ochtend 1u langer te blijven maar dit weigerden ze. Uiteindelijk heb ik laten uitrekenen wat het loonverschil voor 31,5u zou zijn. Nu heb ik dit laten opstellen voor 3 maand. Dit liep af eind december.
Nu zoek ik ander werk omdat ze mijn nachtdiensten niet kunnen garanderen. Wat gebeurd er met die minuren als ik mijn ontslag geef. Nog meer bijwerken als je al 7 nachten doet is fysiek niet haalbaar. Moet ik dit terugbetalen? Ik heb er uiteindelijk niet om gevraagd. Volgens hen was er geen enkel probleem en heb het gevoel dat ze mij gewoon snel wilden binnenhalen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jan 2019 11:40

is niet uw probleem

wet 3/7/1978
Art. 20. De werkgever is verplicht :
1° de werknemer te doen arbeiden op de wijze, tijd en plaats zoals is overeengekomen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Andere”