Hoelang mag interim duren?

boself
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

Hoelang mag interim duren?

#1 , 13 jan 2019 16:25

Ik heb volgende situatie :

Ik werk sinds augustus 2017 als back-officer in een contactcenter (onderaanneming van Proximus). Ik werk daar als interim met weekcontracten. Op die contracten staat als motivatie 'tijdelijke vermeerdering van werk'.
In de periode van augustus 2017 tot nu hebben ze mij reeds 2x 'on-hold' gezet omdat er te weinig werk was. De eerste periode bedroeg een paar weken (okt/Nov '17),de 2e periode heeft uiteindelijk een paar maanden geduurd, nl van feb' 18 tot juni '18.
Op dit moment sta ik terug voor zo' n periode en willen ze mij terug on-hold zetten tot verder bericht. Op zich mag ik wel altijd teruggaan, en ik doe het werk ook graag. Toch staat er in de oorspronkelijke voorwaarden van dit een job is met oog op vast. En hoewel er geen duidelijke periode wordt vermeld, is er een ongeschreven regel van 180 dagen, omdat dit de termijn is waarna er ook maaltijdcheques bijkomen. Deze kaap heb ik net voor Nieuwjaar bereikt.

Nu vroeg ik me af:
A) kan de werkgever deze tactiek eindeloos blijven aanhouden van mij on-hold te zetten?
B) is er een wettelijke periode dat iemand voor hetzelfde bedrijf als interim mag werken waarop ik mij eventueel kan beroepen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jan 2019 16:33

Er zijn mensen die 20 jaar interim werken
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”