Terugvorderen vervoersonkosten

jandewilde1990
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Terugvorderen vervoersonkosten

#1 , 10 jan 2019 19:15

Beste,

Mijn vriendin verkeert in volgende situatie. Als bediende is ze werkzaam aan de stad Brussel, en ze krijgt haar treinkosten terugbetaald zoals dat door wet bepaald is (2/3 ten laste werkgever). Vanaf april 2018 heeft ze bevallingsverlof opgenomen, gevolgd door ouderschapsverlof. Dit alles had ze tijdig aangevraagd bij haar overste (deze aanvraag zelf staat niet ter discussie). Nu vraagt de centrale hr dienst van de stad Brussel haar om de terugbetaling van haar treinabonnement voor de periode waarin ze op bevallings / ouderschapsverlof was. Nochtans is zij op haar eigen dienst perfect in orde met haar aanvraag. Is het dan aan haar om te weten wie er in de centrale hr dienst over zulke zaken gaat, en deze persoon afzonderlijk op de hoogte te brengen van haar werkonderbreking? Zelf zou ik denken dat je moeilijk op de hoogte kan zijn van de verdeling van de verantwoordelijkheden over de verschillende interne diensten waar je verder nooit mee in contact treedt. Mag zij er niet van uit gaan dat dit vanuit haar eigen dienst doorgegeven wordt aan degenen die met die info moeten verder werken? Kan u me op weg naar een mogelijke rechtsgrond waarop ze zich kan beroepen?

Met vriendelijke dank,
Jdw

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 10 jan 2019 19:31

Beste

Op zich is er geen probleem. Ze kreeg een terugbetaling die ze niet diende te ontvangen omdat ze de kosten die werden terugbetaald niet gemaakt heeft...
Of haar dienst dan wel je vriendin in gebreke bleef is op zich niet relevant. Als je geen treinkosten maakte, kan je ze moeilijk terugbetaald krijgen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

bosprocureur
Berichten: 6854

#3 , 10 jan 2019 19:54

Ik lees niet letterlijk dat zij een terugbetaling kreeg, ik begreep dat zij een abonnement bijgehouden had. Komt dat op hetzelfde neer ?

Reclame

Terug naar “Andere”