Verplichte functieverandering en leasingwagen afgeven

Kristaschippers
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verplichte functieverandering en leasingwagen afgeven

#1 , 09 jan 2019 21:59

Er verdwijnen 5 van de 8 kantoren. Ons kantoor verdwijnt in Berchem en ik moet naar Sint-Denijs-Westrem gaan.
Mijn functie verdwijnt, ik was adjunct en dit valt weg. Daardoor verlies ik mijn leasingwagen. Welke rechten heb ik? Kan je eenzijdige wijzigingen doorvoeren als werkgever? Verlies leasingwagen met tankkaart wordt dit gecompenseerd? Cash for car principe wordt toegepast maar wat als je niet akkoord gaat? Hadden zelf elke maand ook een eigen bijdrage. Verlies doe ik sowieso (langere reistijd, auto kopen, verzekering, tankkosten, onderhoud auto) maar er moet toch iets tegenover staan? Zou hier toch graag wat advies over krijgen welke rechten ik heb als werknemer.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 10 jan 2019 10:00

Het zal kiezen worden tussen ontslagen worden (met de bijhorende opzegtermijn) of de demotie aanvaarden (met het bijhorende loon- en wagenverlies). Uw werkgever zal z n eventuele wettelijke verplichtingen omtrent reorganisatie/herstructurering wel nagekomen zijn.

Reclame

Terug naar “Andere”