Medisch ontslag

Caramia
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Ja

Medisch ontslag

#1 , 09 jan 2019 14:42

Beste ,
Ik werk als bediende in de kledingsector en ben van begin oktober thuis met een burn out . Dus van november val ik onder ziekenkas .
Ik ben in het begin op verzoek van mijn huisarts langs geweest bij de arbeidsgeneesheer en daar mijn probleem uitgelegd en zij sprak toen al van medisch ontslag waar mijn huisarts mee instemt . Ik wil zowiso terug gaan werken maar niet meer voor deze werkgever dat zie ik echt niet meer zitten ik wil eigelijk het liefst ontzlagen worden dan kan ik een opleiding volgen bij de vdab . Maar dat medisch ontslag daar heb ik wel bepaalde vragen bij , heb ik dan recht op een uitkering en zoja hoe lang duurt het voor dit alles inorde is ? Want ik kan het mij niet permiteren van zonder inkomsten te vallen . Ik heb gehoord van een eventueel re - intergratietraject maar dat is voor mij geen oplossing ik wil daar weg maar hoelang duurt deze procedure van medisch ontslag en wat moet ik dan doen om het in orde te krijgen want terug gaan is geen optie ? Kan u mij aub helpen en raad geven liefst zo vlug mogelijk als kan ik moet volgende week terug naar mijn huisarts en als ik dan meer weet dan kan ik haar zeggen wat ik ga doen .
Ik ben momenteel ook bezig met loopbaanbegeleiding.

Vriendelijke groet
Carla

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding