Verlof en werken voor een andere werkgever

PierreP
Topic Starter
Berichten: 10

Verlof en werken voor een andere werkgever

#1 , 25 apr 2008 11:19

Ik ben bediende, fulltime tewerkgesteld. Ik geeft mijn ontslag.
De opzegtermijn loopt normaal tot 15 juni.
Kan ik verlof nemen van 1 tot en met 15 juni, en op 1 juni al beginnen werken bij mijn nieuwe werkgever? (ervan uitgaande dat mijn huidige werkgever dat verlof goedkeurt)
Wat zijn eventuele consequenties hiervan (vermits ik dan betaald verlof heb van mijn oude werkgever, en betaald word voor mijn werk door mijn nieuwe werkgever)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
PierreP
Topic Starter
Berichten: 10

#2 , 29 apr 2008 20:17

Zo'n moeilijke vraag?

JohnD
Berichten: 3580

#3 , 29 apr 2008 21:44

Vermits je tijdens je verlof bij je huidige werkgever niet mag werken, gelden volgens mij dezelfde regels indien je zou gaan werken bij een andere werkgever.

Reclame

paling
Berichten: 280

#4 , 30 apr 2008 00:06

:arrow:
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 05:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Yasmine
Berichten: 20
Locatie: Roeselare

#5 , 01 mei 2008 00:24

Mja, mijn vriend doet dit constant tijdens zijn verlof, natuurlijk werkt wel hij wel als zelfstandige en rekent hij dan facturen aan aan de andere "bazen"... Weten ze dit eigenlijk niet bij de vakbond?

PierreP
Topic Starter
Berichten: 10

#6 , 01 mei 2008 10:00

Ik vraag het hier, niet bij een vakbond :P
Maar aan het aantal antwoorden te zien is dat bij nader inzien toch niet echt een goed gedacht.

JohnD
Berichten: 3580

#7 , 04 mei 2008 06:32

Vermits je tijdens je verlof bij je huidige werkgever niet mag werken, gelden volgens mij dezelfde regels indien je zou gaan werken bij een andere werkgever.
bewijs eens .
Nou ja bewijzen... mij is altijd gezegd geweest dat er strenge sancties staan op het in loondienst gaan werken tijdens je verlof. Het is in feite zwartwerk want je werkgever en jij worden er voor gesanctioneerd indien hij het officieel zou doen. Daarmee werd natuurlijk in principe dezelfde werkgever bedoeld. Als je bij een andere werkgever gaat werken is dat dus ook "loondienst" uitvoeren tijdens een periode dat je niet in loondienst mag werken. Ik zie dus echt het verschil niet in behalve dan dat die nieuwe werkgever het niet kan weten. Jij blijft dan wel strafbaar.

De uitzondering is natuurlijk als je als zelfstandige tijdens die periode gaat werken.

Jean Menten
Berichten: 34

#8 , 17 mei 2008 16:14

Waar halen jullie dat vandaan dat je tijdens je vakantie niet mag werken?

Je doet tijdens je vrije uren nog altijd wat je wil.
Al zijn er wel enkele beperkingen ivm concurrentiebeding en zo.
Vanaf het ogenblik dat die andere werkgever je inschrijft is er in principe niets mis met die tewerkstelling tijdens de vakantie.
mvg,

Jean Menten

paling
Berichten: 280

#9 , 17 mei 2008 17:54

:arrow:
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 05:09, 1 keer totaal gewijzigd.

dendimi
Berichten: 25

#10 , 18 mei 2008 14:01

Ik ben bediende, fulltime tewerkgesteld. Ik geeft mijn ontslag.
De opzegtermijn loopt normaal tot 15 juni.
Kan ik verlof nemen van 1 tot en met 15 juni, en op 1 juni al beginnen werken bij mijn nieuwe werkgever? (ervan uitgaande dat mijn huidige werkgever dat verlof goedkeurt)
Wat zijn eventuele consequenties hiervan (vermits ik dan betaald verlof heb van mijn oude werkgever, en betaald word voor mijn werk door mijn nieuwe werkgever)
vergeet niet, als je verlof vraagt TIJDENS je opzegperiode, verschuift die periode met het aantal dagen dat je verlof neemt... (dacht ik toch)

paling
Berichten: 280

#11 , 18 mei 2008 15:03

:arrow:
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 05:09, 1 keer totaal gewijzigd.

kimberley
Berichten: 8
Locatie: vlaams-brabant

#12 , 22 jul 2008 10:47

Vermits je tijdens je verlof bij je huidige werkgever niet mag werken, gelden volgens mij dezelfde regels indien je zou gaan werken bij een andere werkgever.
bewijs eens .
Nou ja bewijzen... mij is altijd gezegd geweest dat er strenge sancties staan op het in loondienst gaan werken tijdens je verlof. Het is in feite zwartwerk want je werkgever en jij worden er voor gesanctioneerd indien hij het officieel zou doen. Daarmee werd natuurlijk in principe dezelfde werkgever bedoeld. Als je bij een andere werkgever gaat werken is dat dus ook "loondienst" uitvoeren tijdens een periode dat je niet in loondienst mag werken. Ik zie dus echt het verschil niet in behalve dan dat die nieuwe werkgever het niet kan weten. Jij blijft dan wel strafbaar.

De uitzondering is natuurlijk als je als zelfstandige tijdens die periode gaat werken.
telt dat ook voor bouwverlof?
mijn vriend zit nu in bouwverlof en wij hebben budgetbeheer via het ocmw en die zit dus bezig van ga maar voorlopig werken via interim tot bouwverlof gedaan is want anders kan ik ni alles betalen...
Mvg,
Kimberley

Terug naar “Andere”