Maaltijdcheques Bedrijfsleider

johmut
Topic Starter
Berichten: 7

Maaltijdcheques Bedrijfsleider

#1 , 20 dec 2018 13:22

Wie kan mij helpen met correcte informatie over de mogelijkheid van maaltijd-, eco- & cadeaucheques voor bedrijfsleiders zoals ik, met een eigen bvba zonder verdere werknemers. Mijn boekhouder is niet bekend met de materie ? Op de site van de federale overheid wordt er met geen woord over bedrijfsleiders gesproken en volgens de commerciële aanbieders van dergelijke cheques is het uiteraard allemaal mogelijk.

Alvast bedankt !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 dec 2018 14:33

Maar wat brengt dit eigenlijk op einde rit?

Die cheques dit zijn ook niet gratis in aanmaak, het profijt van de belastingen gaan totaal verloren aan de kosten die deze cheques hebben.

Dit is zeer goed mocht de BVBA niet 100% van u zijn .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

johmut
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 20 dec 2018 18:25

Elektronische maaltijdcheques zijn alvast goedkoper dan papieren. Met één kaart kan je elektronische maaltijd-, eco- & cadeaucheques combineren. Je betaalt inderdaad een kost : eenmalige inschrijving, jaarlijks abonnement, bestelkost ... maar dat valt allemaal nogal mee. Met de maaltijdcheques alleen heb je toch al een bedrag van 1500 € per jaar waarop je geen sociale bijdragen betaald en geen belastingen. Om dat in loon te hebben moet je al bijna 4000 € bruto meer uitkeren en zoveel kosten die cheques nu ook niet aan de bvba.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 dec 2018 19:43

zoveel kosten die cheques nu ook niet aan de bvba

.
Geef eens cijfers van kosten voor één persoon maaltijd cheques een 220 stuks .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”