Zondag werk via interim?

Pasco2
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Zondag werk via interim?

#1 , 12 dec 2018 10:59

Het bedrijf waar mijn vriendin voor werkt is in clinch met de vakbond.
Haar chef heeft een aanvraag te laat ingediend bij zijn directie om de zondag werk van 23 december toe te laten.
De vakbond struikel over het feit dat ze te laat ingediend hebben en weigeren de firma om zijn werknemer op zondag te laten werken. ( er heerst een "wettelijke" spelletje)
Mijn vriendin is akkoord om de zondag te werken en werkt daar als interim.
Maar volgens mij is zij een werknemer van het interim bureau en zo dus valt ze toch niet onder de bevoegdheid van de het bedrijf waar daar werkt?
Als het bedrijf een contract maakt met interim bureau maakt het toch niet uit wie er werkt als "persoon "?
Voor mijn vriendin is het financieel van belang, mag een vakbond van een firma een werknemer van een interim bureau weigeren te werken ?

Alvast bedankt voor je snelle antwoord.

Gr Pasco2

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 dec 2018 11:35

Een vakbond mag niemand weigeren in een firma!

Een vakbond heeft geen zaken in een privé firma, dat zij maar zorgen dat hun boeltje maar in orde is.

Het enige wat een vakbond kan doen is de sociale inspectie inschakelen als er iets tegen de wet is !

Vakbond = klikspaan.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”