hallo,
mijn werkgever verhuurt mij intern aan een andere afdeling. Ik heb vrij specifieke kennis en achtergrond en er is extra veel werk. Men heeft extra mankracht voorzien maar zeker niet voldoende en zeker niet het aantal wat ik had aangegeven wat nodig was. Ik kan mijn verlof dus niet opnemen...
Ik heb nog 4 wettelijke vakantiedagen en nog een 15-tal andere dagen zoals ADV... Ik kaart dit probleem al weken/maanden aan.
ik heb voorgesteld om nog eens flexibel te zijn en mijn verlof door te schuiven naar volgend jaar.
Mag van mij opgelost worden door overuren te gebruiken die ik dan boek tijdens de verlofdagen. Die men dan deels in verlof omzet voor volgend jaar en deels uitbetaald. Maar men wil overuren enkel goedkeuren voor uitzonderlijke omstandigheden (?) en als het buiten de kantooruren moet gebeuren (?) ...
Onze HR keurt dus alles af. Het enige wat men wil doen is de niet-wettelijke dagen uitbetalen.
Gezien dit een probleem is dat ze zelf voor gezorgd hebben, kan ik eisen dat men extra dagen overzet naar volgend jaar of niet?
En als dat niet kan, kan ik bv voor de rest van december verlof nemen zonder meer? Gezien nu blijkt dat de flexibiliteit enkel van mijn kant komt, zie ik niet in waarom ik hun meubelen nog moet redden in december en neem ik liever gewoon mijn verlof op... misschien komen ze dan uiteindelijk toch met een betere oplossing...
bedankt voor jullie advies en mvg