Ziekte tijdens werkend weekend moet nadien worden ingehaald.

dr13s
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ziekte tijdens werkend weekend moet nadien worden ingehaald.

#1 , 06 nov 2018 15:35

Beste, even een korte situatieschets. Ik ben werkzaam in een bedrijf waar zowel tijdens de week als in het weekend gewerkt wordt. we hebben een 38 uur-werkweek met 1 weekend op 2 dat dient gewerkt te worden. Nu is het zo dat wanneer iemand tijdens het weekend waarin hij/zij normaal gezien moest werken ziek valt, hij/zij dit weekend achteraf dient in te halen van de werkgever. Dus wanneer men in een werkend weekend ziek valt moet men tijdens een weekend waarin men normaal thuis was komen werken om de achterstallige uren door ziekte in te halen. Tellen deze ziektedagen niet als "gewerkte uren". Ik ben op vlak van arbeidsrecht een ongelooflijke leek, maar dit lijkt mij toch niet wettig te kunnen zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 nov 2018 15:41

Neen dit kan niet !

Als je ziek valt dan heb je recht op het gewaarborgd maandloon die je werkgever moet betalen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”