Vervangende feestdag 11 november

Joyce86
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Vervangende feestdag 11 november

#1 , 25 okt 2018 08:51

Beste,

11 november valt dit jaar op een zondag. Bij ons is de regel dat alle wettelijke feestdagen die in het weekend vallen verplaatst worden naar de week tussen kerst en nieuw, wanneer ons bedrijf een collectieve sluiting heeft. Wij zijn verplicht om dagen op te sparen voor deze week, met uitzondering van de feestdagen die officieel naar deze week zijn verplaatst. Dus, 11 november is officieel verplaatst naar 28 december. Omdat die dag voor mij geen officiële werkdag is (ik werk 4/5e) verlies ik volgens de personeelsdienst deze feestdag helemaal. Klopt dit? Deze wordt ook niet uitbetaald dan?

Bedankt,
Joyce

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 okt 2018 10:33

Klopt dit? ?
ja

wanneer en hoe zijn deze vervangingsdagen vastgelegd?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Joyce86
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 okt 2018 13:16

Bedankt!

De vervangingsdagen worden aan het begin van het jaar vastgelegd en gecommuniceerd naar de werknemers

Reclame

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 okt 2018 14:32

Om volledig correct te zijn moeten de vervangingsfeestdagen vastliggen en gecommuniceerd worden voor 15 december van het voorgaande jaar.

Echter is de procedure die uw werkgever hanteert volledig in lijn met de wettelijke procedure.

Terug naar “Andere”