Vervangende feestdag 11 november

Joyce86
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

Vervangende feestdag 11 november

#1 , 4 maand 1 uur geleden (25 okt 2018 08:51)

Beste,

11 november valt dit jaar op een zondag. Bij ons is de regel dat alle wettelijke feestdagen die in het weekend vallen verplaatst worden naar de week tussen kerst en nieuw, wanneer ons bedrijf een collectieve sluiting heeft. Wij zijn verplicht om dagen op te sparen voor deze week, met uitzondering van de feestdagen die officieel naar deze week zijn verplaatst. Dus, 11 november is officieel verplaatst naar 28 december. Omdat die dag voor mij geen officiële werkdag is (ik werk 4/5e) verlies ik volgens de personeelsdienst deze feestdag helemaal. Klopt dit? Deze wordt ook niet uitbetaald dan?

Bedankt,
Joyce

Edgar W.
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Niet direct geholpen op het forum? Kijk even op Jureca.be voor snel en betaalbaar juridisch advies. of bel gratis onze helpdesk (09/32.00.065) voor een eerste antwoord op uw vraag.
de reden
Juridisch actief: Nee

#2 , 3 maand 4 weken geleden (25 okt 2018 10:33)

Klopt dit? ?
ja

wanneer en hoe zijn deze vervangingsdagen vastgelegd?
supersnel rekenen met een nul ; https://www.youtube.com/watch?v=f8hyN_RpxaA

Joyce86
Topic Starter

#3 , 3 maand 4 weken geleden (26 okt 2018 13:16)

Bedankt!

De vervangingsdagen worden aan het begin van het jaar vastgelegd en gecommuniceerd naar de werknemers

Reclame

B.Debuck
Juridisch actief: Nee

#4 , 3 maand 4 weken geleden (26 okt 2018 14:32)

Om volledig correct te zijn moeten de vervangingsfeestdagen vastliggen en gecommuniceerd worden voor 15 december van het voorgaande jaar.

Echter is de procedure die uw werkgever hanteert volledig in lijn met de wettelijke procedure.

Terug naar “Andere”