Carpolicy

dirk colpaert
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Carpolicy

#1 , 08 okt 2018 09:20

Beste,

Bedrijfswagen;
Ik heb 3 maal schade door derden zonder dat die zich bekend maakten (vluchtsmisdrijf) op enkele maanden tijd.
Mijn bedrijf wil mij nu 980Euro afhouden van mijn loon, franchise...
Kan dat zo maar?
Welke stappen kan ik ondernemen?
Als ik mijn wagen wil inleveren, moeten zij die aanvaarden?

Vriendelijke groeten,

Dirk Colpaert

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 08 okt 2018 09:42

Wat staat er in de policy?
Hebt u elke maal aangifte gedaan bij politie?

Sirkii
Berichten: 5395

#3 , 08 okt 2018 13:08

Je moet idd je carpolicy nakijken. In mijn carpolicy valt de franchise weg mits voorlegging PV. Veel car policies (net zoals omniums met franchise) behouden evenwel de franchise en dan zal er niets anders opzitten dan te betalen.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 okt 2018 14:42

Als ik mijn wagen wil inleveren, moeten zij die aanvaarden?
Uiteraard kan u uw bedrijfswagen inleveren, maar uw werkgever is niet verplicht u enige compensatie te geven hiervoor. Het zal er dus op neerkomen dat u hetzelfde blijft verdienen, maar geen bedrijfswagen meer hebt (en hier ook geen voordeel alle aard zal op moeten betalen).

Als je je wagen met schade inlevert, zal, zoals hierboven reeds gezegd, wel uw carpolicy van toepassing zijn. Dat u dus die franchise moet betalen, is eventueel mogelijk (afhankelijk van wat in de carpolicy staat).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”