Opzeg consultant

Mnstrdub
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opzeg consultant

#1 , 01 okt 2018 11:55

Beste lezers,

Ik had een vraag over mijn opzeg als consultant.
Ik ben werkzaam bij mijn huidige werkgever sinds 11/07/18. Ik heb vandaag mijn ontslag doorgegeven. (01/10/18). De wettelijke opzegtermijn zou dan 2 weken bedragen. In mijn contract zelf staat niets vermeldt van verlengde opzeg. Toch vraagt mijn baas een 4 weken opzeg aangezien zij deze verplichting hebben tov het bedrijf waar ik als consultant actief ben.

Dit staat dus nergens in mijn contract vermeldt en heb ook nooit iets moeten tekenen bij de werkgever die me als consultant inhuurt.

Kan mijn werkgever mij juridisch verplichten de 4 weken uit te doen ? Of is jet eerder goodwill van mijn kant uit.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 okt 2018 11:57

Uw werkgever kan u niet verplichten om een opzeg te doen die langer is dan je wettelijk verplicht bent. Dat uw werkgever iets anders afgesproken heeft met zijn klant, maakt uw zaak niet. Dat is een probleem dat uw wergever met zijn klant moet oplossen.

Uiteraar belet niets u om een langere opzegperiode met uw werkgever overeen te komen (eventueel aan een hoger loon), maar uw werkgever kan het u zeker niet verplichten.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”