Procederen tegen CM, solliciteren?

Elly1980
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Procederen tegen CM, solliciteren?

#1 , 25 sep 2018 12:13

Vanaf 2 juli werd ik geschorst door de CM. Ik zit nu op werkloosheid. Mijn dokters adviseerden mij om beroep aan te tekenen. Ik heb dit dan ook gedaan.
Nu is mijn vraag of ik zolang de beroepsprocedure loopt moet solliciteren?

Lijkt mij van niet want dan kan de rechtbank oordelen. Je kan solliciteren dus ben je niet ziek. Maar als de rechtbank uitspreekt dat de CM gelijk had kan de RVA me dan schorsen omdat ik niet solliciteerde?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 sep 2018 13:16

De rechtbank zal een onafhankelijk geneesheer vragen om uw gezondheidstoestand te beoordelen. Of je ondertussen al dan niet solliciteert, zou geen invloed mogen hebben op de beoordeling van uw gezondheidstoestand. Uw fysieke / mentale toestand is wat ze is. Al dan niet solliciteren veranderd daar niets aan. Als je bijvoorbeeld zware rugklachten hebt waardoor je nauwelijks kan zitten, dan zullen die rugklachten niet plots weg zijn omdat je gaan solliciteren bent.

Langs de andere kant: als je beweert zware rugklachten te hebben, waardoor je onmogelijk langer dan 5 minuten op een stoel kan zitten, maar je bent afgelopen week wel naar 15 sollicitatiegesprekken van telkens een uur geweest, kan je je vragen stellen over die rugklachten, als je begrijpt wat ik bedoel...

Neem contact op met de RVA, zou ik zo zeggen. Zeg hen dat de beroepsprocedure loopt, en vraag of je dan verplicht bent om naar werk te zoeken dat je waarschijnlijk toch niet zal kunnen uitvoeren om medische redenen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”