Fietsvergoeding met elektrische fiets van werkgever

nuggets
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Fietsvergoeding met elektrische fiets van werkgever

#1 , 19 sep 2018 10:11

Klopt het dat er GEEN fietsvergoeding wordt uitbetaald indien je werkgever je een (elektrische) fiets aanbiedt?

Volgens de ene wel, volgens de andere niet...
Voor de ene collega lijkt het logisch dat wij hiervoor geen vergoeding krijgen, aangezien dit een fiets is van de werkgever en je dus geen recht hebt op een fietsvergoeding. Als dit je eigen privéfiets zou zijn, dan heb je wel een vergoeding.

De vergoeding is vastgesteld op 0,23 EUR/km, dus belastingvrij, als ik me niet vergis.

Is er iemand die hier meer duidelijkheid over heeft? Heb ik recht op de vergoeding als ik een fiets gebruik van de werkgever? En geniet ik dan wel van dezelfde voordelen als iemand die een privéfiets gebruikt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 19 sep 2018 10:18

Ja. Het vrijgestelde voordeel van de terbeschikkingstelling van een bedrijfsfiets is cumuleerbaar met de kilometervergoeding van 0,23 euro voor het gebruik van een fiets. In dit geval is de combinatie toegelaten voor eenzelfde verplaatsing of een deel ervan.
Bron :https://financien.belgium.be/nl/particu ... keer/fiets
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Andere”