Reisuren in het weekend

CMB
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Reisuren in het weekend

#1 , 15 sep 2018 10:29

Hallo,
Ik heb een vraag betreft reisuren tijdens mijn werk. Ik ben werkzaam als service monteur en dus ben ik veel aan het reizen in verschillende landen. Nu worden deze uren worden gewoon 100% betaald.
Nu word ik normaal op zaterdag 150% en zondags 185% betaald echter worden de reiskosten in het weekend ook gewoon 100% betaald. Is dit toegestaan? Omdat je normaal in het weekend extra betaald worden i.v.m. weekend op te offeren? Vaak gebeurd het reizen op zaterdag of zondag vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3791

#2 , 16 sep 2018 21:18

Reiskosten dient om je actuele kosten te vergoeden. Het kost je niets extra's om je auto (of fiets, of OV) in het weekend te gebruiken.

CMB
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 sep 2018 10:10

Bedankt voor de reactie, het betreft hier vooral de reisuren. Bijv. Vlieguren naar het buitenland. Deze komen vaak voor in het weekend vandaar de vraag.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 sep 2018 10:52

Daar moet je eens over praten met je werkgever, normaal als je 4 dagen weg bent zal niemand u 4 X 24 uren u betalen, maar wel onkosten vergoeding per dag en dit is vast gelegd in je CAO !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

CMB
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 sep 2018 10:05

Bedankt voor de reactie.
Dat er niet 24 uur betaald word dat is logisch, dat doet geen enkele werkgever. Wij hebben wel een bepaalde scheidingskosten regeling maar daar was mijn vraag niet voor bedoeld.