Herlocatie door overname: woon-werk verkeer meer dan verdubbeld

cybernation
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Herlocatie door overname: woon-werk verkeer meer dan verdubbeld

#1 , 09 sep 2018 12:30

Beste,

Het bedrijf waar ik in loondienst werk is overgenomen.
De locatie waar ik nu werk zal gesloten worden en alle personeelsleden moeten 'verhuizen' naar de locatie van de zaak die ons overgenomen heeft.
Voor mij betekend dit heel wat extra kilometers en bijgevolg ook heel wat extra tijd die ik onderweg zal zijn voor 'woon-werk' verkeer.

Wat zijn mijn rechten op dit gebied? Kan ik hier nog iets tegen inbrengen?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 09 sep 2018 16:30

Wat zijn heel wat extra kilometers? Van 10 naar 25 km is bijvoorbeeld meer dan een verdubbeling, maar de kans is klein dat u daar juridisch uw gelijk zult kunnen halen...
"sowieso" schrijf je zo.

cybernation
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 sep 2018 17:07

Van zo'n 30km naar 70km. Da's 40 km enkele rit erbij, dus 80 km per dag extra.
Ook de reistijd gaat van minder dan een half uur, naar +1 uur, afhankelijk van de drukte.
Op een maand tijd zit ik dan toch zo'n 20 uur langer in de wagen en het is vooral dat waar ik tegen op zie.

Als ik beslis niet mee te verhuizen, moet ik dan mijn ontslag aanbieden, of wat zijn de opties daar?

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 09 sep 2018 17:18

U kan proberen de verbreking in te roepen wegens een eenzijdige wijziging, maar succes is allerminst gegarandeerd.
"sowieso" schrijf je zo.

cybernation
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 sep 2018 22:53

Oké, zo te zien is er niet veel wat ik kan doen.

Bedankt voor het advies!

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 10 sep 2018 09:12

Na fusie van het bedrijf waar ik werkzaam was, werd een deel van de diensten van Leuven naar Jupille verplaatst, en omgekeerd voor andere diensten.
Dagelijks reed er een comfortabele touringcar in beide richtingen bij aanvang en einde van de werkuren. De rit duurde ongeveer 1 uur. Na enige maanden had bijna de helft van dat personeel zelf zijn ontslag gegeven. Natuurlijk ook een manier om de opstalpremie te voorkomen. Ikzelf moest dagelijks van Leuven naar Mechelen pendelen. :(

Terug naar “Andere”